Tips på bakhögtalarkabel

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
primeaniac

Tips på bakhögtalarkabel

Inläggav primeaniac » 2007-05-08 00:24

Jupp, behöver en sisådär 15 meter högtalarkabel av nått slag, vad kan rekomenderas?
Har spanat in på clasan EKKL och EKRK. Är det bara aluminiumfolien som skiljer de åt?
Vilken tjocklek bör användas för ca:15m, går det att köra med 1st a 15m 4x1,5 för att slippa en extra kabeldragning och att den annars tar upp mer plats.

/Primeaniac

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2007-05-08 12:01

supra classic 2.5
bob(bra och billig) 8)
Bild
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
n3mmr

Re: Tips på bakhögtalarkabel

Inläggav n3mmr » 2007-05-09 09:31

primeaniac skrev:Jupp, behöver en sisådär 15 meter högtalarkabel av nått slag, vad kan rekomenderas?
Har spanat in på clasan EKKL och EKRK. Är det bara aluminiumfolien som skiljer de åt?
Vilken tjocklek bör användas för ca:15m, går det att köra med 1st a 15m 4x1,5 för att slippa en extra kabeldragning och att den annars tar upp mer plats.

/Primeaniac

sån där 20-pars signalkabel som används i LTS-kabeln.

dela in i 4 pargrupper, så motsvarar det 0.8 kvadratmillimeter vanlig sladd per högtalare. Hanterbar till tusen. en 10-pars dessutom för 2 högtalare till.

Dra sån till en lämplig mittpunkt där du har lödlist eller bananhylsor, anslut enskilda kanaler med motsvarande med färre par per kabel.

Detta om du har förstärkaren långt från högtalarna.

Annars vanlig lampsladd, 0,75 mm^2, direkt.
.
Om du inte förstår vad författaren skriver kan det vara så att du behöver bli bättre på att läsa.
Självbevarelsedriften säger mig att jag bör uttrycka mig försiktigare på ett sånt här forum.

Återgå till DIY-forum