sq-50, valutronic.se

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
nick

sq-50, valutronic.se

Inläggav nick » 2004-07-08 13:00

Är nybörjare på högtalarbyggen och undrar om ni känner till och kan ge ett betyg på sq-50 från valutronic i Göteborg?
Finns det bättre byggen till samma pris?=750kr/högtalare (utan låda)
Nick

Användarvisningsbild
GrodanB

Inläggav GrodanB » 2004-07-08 13:35

Har lyssnat på dem hos valutronics och de spelar låga toner... Tycker de låter bra för priset. Diskanten kändes lite dämpad som något var i vägen.

Har funderingar på att åka boka in en tid och åka till en som har byggt 2 (skall bli minst 4 till för ett sourondsystem). Det är hans som visas på framsidan av valutronic hemsida,

Valutronics lokal var inte lämpad för seriösa lyssningar utan gav bara en hint om vad som kunde ges i ett riktigt rum.

Men tanke på att man normalt bara får ett ok element för det priset så tycker jag de låter ok. Tillräckligt för att jag blev sugen på att köpa loss en bara för att testa men sansade mig och insåg att jag måste bli klar med mina egna innan jag testar andras konstruktioner.

Användarvisningsbild
nick

Inläggav nick » 2004-07-08 19:59

Det skulle vara intressant att få höra dina intryck om du åker dit.

Tyckte du att diskanten lät dämpad överlag, när/om du lyssnade på olika skivor?

Användarvisningsbild
GrodanB

Inläggav GrodanB » 2004-07-08 23:04

Den kändes grumlig/odetaljerad på de olika låtarna som demades. Det var säljaren som demade och sådeles valde låtar själv jag var inte där för att testa mina med skivor utan av ren nyfikenhet.

Återgå till DIY-forum