ScanSpeak Premium33...

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Soundlover

ScanSpeak Premium33...

Inläggav Soundlover » 2007-11-06 17:07

Hej på er alla hifirävar... :)

Jag har lite funderingar om det skulle finnas någon här som har byggt eller håller på att bygga ett par DIY högtalare som kallas för "ScanSpeak Premium33"..??
Om det skulle vara så att NÅGON vill dela med sig av sina erfarenheter när det gäller bygget...

Mvh Soundlover...

Användarvisningsbild
skrutten

Re: ScanSpeak Premium33...

Inläggav skrutten » 2007-11-06 22:14

Soundlover skrev:Hej på er alla hifirävar... :)

Jag har lite funderingar om det skulle finnas någon här som har byggt eller håller på att bygga ett par DIY högtalare som kallas för "ScanSpeak Premium33"..??
Om det skulle vara så att NÅGON vill dela med sig av sina erfarenheter när det gäller bygget...

Mvh Soundlover...

Hej ljudälskarn har inte byggt men Vifa elementen är hyggliga och diskanten riktigt bra. Och jag skulle sätta en femma på bl.a att filtret går att göra bättre.
Har inga svar på frågor, men frågor på svaren.

Användarvisningsbild
Soundlover

Inläggav Soundlover » 2007-11-07 16:49

Ja det kan man göra som sagt "Skrutten"..
Jag har använt mig av lite finare komponenter än vad som sägs att man ska använda i filtret.
Mina tankar går ist mot de "Flowresistance" som man använder i stagningen i kabinetet, hur luftflödet ska flöda igenom dom.? Åt vilket håll dom ska vändas så att säga.....
Bas elementet är jag väl van vid sedan mina byggen av HFLS-1 som jag gjorde för ett tag sedan..., som jag blev mycket nöjd med.. :) !
Och basarna funkar väl bra med SS9500 vilket jag har insett nu efter ett tag av lyssning...
Så bygget bådar efter god lyssning... :D

Återgå till DIY-forum