Mitt 50CA10SE-steg havererade och jag hade då en låda, utgångsjärn och (egentligen) nättrafo (vilken pensionerats till förmån för en AskJanFirst-trafo).
Vidare hade jag ett par 2A3 (kinesiska ValveArt - köpta billiga från TubesAndMore), 5842 och en 5AR4.
Jag hade hittat ett himla simpelt schema: SCHEMA och hade för JÄTTELÄÄÄÄÄNGE sedan bestämt mig för att bygga det här, men alltid har något kommit emellan.
Nu är jag på G. En mässingsplåt är hålad (inget överdrivet besvärligt - bara tre påsar blod ...), allt skruvat på plåten minus nätintag, strömbrytare och volympot - de fästs i lådan.
Transformatorerna är visserligen lagom stora (5-10W) men jag litar inte på dem till 100% - de har en primär på 2K5/5K. Jag tror mer på trafos som lindas specifikt för EN impedans, men jag är inte petig.
Nu skulle det skickas upp en fin bild men det ska stekas ansenlig mänd blinier (pannkakor) och jag känner inte för att trixa med bilder en halvtimme just nu. Kommer eventuellt senare. Imorgon gissningsvis. Kanske.
Här är en annan bild på hur det skulle se ut, men traforna bytte jag bort och träplattan används som underlägg när jag borrar plåtar: