vilka element/lösningar skulle du använda t ditt drömsystem

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2008-05-17 18:54

Alexi: Grym ide, den ser riktigt evil ut :twisted:
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-18 22:47

vilka phl 6tummare skulle vara bra tror ni till ett 1diskant, 2st 6tummare, 2 15tummare isobarik system? dom verkar bara ha 2 st som går ner till under 100, jag har hört från väl informerade källor att phl is the motherfucking sheisse, funderar även på om jbl 15 tums isobarik skulle bytas ut mot phl 15tum. vad tror ni. pengar skiter jag i bara jag får det bästa. (ja inomen rimlig budget då.) electro voice??
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

nu med adekvat domestisk vokabulär disponibel.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-19 19:17

ne1? blivit lite sugen på att kränga av mitt system och bygga nytt, just for fun.
Dom flesta konversationer är i själva verket monologer som framförs i närvaro av ett eller flera vittnen.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-19 19:19

alexi vad är fördelen med/funktionen/prestandan hos unityhornen?

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-05-19 21:35

housemicke skrev:vilka phl 6tummare skulle vara bra tror ni till ett 1diskant, 2st 6tummare, 2 15tummare isobarik system? dom verkar bara ha 2 st som går ner till under 100, jag har hört från väl informerade källor att phl is the motherfucking sheisse, funderar även på om jbl 15 tums isobarik skulle bytas ut mot phl 15tum. vad tror ni. pengar skiter jag i bara jag får det bästa. (ja inomen rimlig budget då.) electro voice??

Måste du har phl 6"are? SEAS har en 6,5 tummare som dom säljer till LTS-högtalarna. Den har bra klänslighet och sparkar röv i övrigt. Tål nog "tillräckligt" med effekt också.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-05-19 22:29

housemicke skrev:alexi vad är fördelen med/funktionen/prestandan hos unityhornen?
+/- nån db från 300hz uppåt +/- 60 gradiger vertikalt och horrisontellt.

Användarvisningsbild
housemicke

Inläggav housemicke » 2008-05-21 16:23

Max_Headroom skrev:
housemicke skrev:vilka phl 6tummare skulle vara bra tror ni till ett 1diskant, 2st 6tummare, 2 15tummare isobarik system? dom verkar bara ha 2 st som går ner till under 100, jag har hört från väl informerade källor att phl is the motherfucking sheisse, funderar även på om jbl 15 tums isobarik skulle bytas ut mot phl 15tum. vad tror ni. pengar skiter jag i bara jag får det bästa. (ja inomen rimlig budget då.) electro voice??

Måste du har phl 6"are? SEAS har en 6,5 tummare som dom säljer till LTS-högtalarna. Den har bra klänslighet och sparkar röv i övrigt. Tål nog "tillräckligt" med effekt också.

jag vill ha phl för att jag tror dom är bra, dessutom ser dom ganska tuffa ut. nästan ingen har såna heller så då tycker jag det är extra kul. jag har redan ett d'appolitto system med 2 bra 6.5tummare, ville bara ha nåt lite mer annorlunda. annars finns det egentligen ingen anledning, jag vill bara ha såna helt enkelt.

/ din rasp i röven

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2008-08-27 17:17

soundbrigade skrev:HiFi-forum vill ha till en högtalarbyggtävling efter mönster från Faktiskt!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=68599

Nu är dom igång:
http://www.hififorum.nu/forum/default.asp?CAT_ID=16
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Föregående

Återgå till DIY-forum