Moderator: Redaktörer
Superfrog skrev:Hej!
Vet ni om det skulle gå att tillverka en frontbaffel i stål? Skulle detta påverka högtalarelementen på något sett? Tänkte på magneter etc.
Vänligen,
//Mattias Linder
petersteindl skrev:Superfrog skrev:Hej!
Vet ni om det skulle gå att tillverka en frontbaffel i stål? Skulle detta påverka högtalarelementen på något sett? Tänkte på magneter etc.
Vänligen,
//Mattias Linder
Ja, det går att göra en frontbaffel i stål. Lycka tillÅ du, magneterna kommer att sitta kvar
/PS
Alexi skrev:petersteindl skrev:Superfrog skrev:Hej!
Vänligen,
//Mattias Linder
Ja, det går att göra en frontbaffel i stål. Lycka tillÅ du, magneterna kommer att sitta kvar
/PS
Ja man får ju bygga en jigg som man monterar ellementet i så den inte kan annat än hamna i rätt läge, tex. genom att köra långa gänstänger till varje hål, som man sen kapar och sätter en hattmutter på.
Självklart, jag har massa olika lösningsförslag! Är du också sugen på lådor i stål?petersteindl skrev:Alexi skrev:petersteindl skrev:Superfrog skrev:Hej!
Vänligen,
//Mattias Linder
/PS
Ja man får ju bygga en jigg som man monterar ellementet i så den inte kan annat än hamna i rätt läge, tex. genom att köra långa gänstänger till varje hål, som man sen kapar och sätter en hattmutter på.
Ett alldeles utmärkt förslagFinns det mer utmärkta förslag?
/PS
Förutom då som Peter nämner, svårigheten att lyckas få in en kraftig magnet, genom ett litet hål stål, utan att magneten sugs fast i stålet och blir smått omöjlig att rubba.Superfrog skrev:Tack för alla snabba svar! Ni är för underbara!
Är bara ute efter det estetiska när jag vill göra själva baffeln i stål. Varför inte aluminium är helt enkelt kostnaden. Lättare att fräsa i alu. Absolut. Men eftersom ställtiderna är de tidskrävande momentet så tror jag inte att det kommer ta så mycket längre tid med stål.
Fanera i stål hade nog blivit snyggt det med. Men det är något visst med grova massiva konstruktioner.
Skall iväg och fräsa nu i dagarna så snart kommer det upp lite bilder.
Så om jag tolkat det rätt så finns det inga konflikter mellan elementet och stålets magnetiska egenskaper?
Vänligen,
//Mattias Linder
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 234 gäster