Känns som perfekt för att koppla sekundärlindningarna från trafon, för att sedan grena vidare.
Jag har googlat på båt- och husvagstillbehör men ingen lycka. Någon som vet var man kan få tag i dylika i Sverige?
Mvh,
/Bosse
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Varför skulle den vara bättre än vanliga "sockerbitar"? Den där är ju oisolerad, och man måste väl nästan böja trafotrådarna runt skruvarna om det ska bli bra. Den verkar bökig tycker jag.
Svante skrev:Varför skulle den vara bättre än vanliga "sockerbitar"? Den där är ju oisolerad, och man måste väl nästan böja trafotrådarna runt skruvarna om det ska bli bra. Den verkar bökig tycker jag.
RogerGustavsson skrev:Brukar kallas skruvlist, skurvplint eller kopplingsplint. Kolla på www.elfa.se och artikelnummer 48-312-28.
bomellberg skrev:Svante skrev:Varför skulle den vara bättre än vanliga "sockerbitar"? Den där är ju oisolerad, och man måste väl nästan böja trafotrådarna runt skruvarna om det ska bli bra. Den verkar bökig tycker jag.
Jag hade tänkt krimpa ringkabelskor på sekundärlindningarna och sedan använda andra polskruven till "förbrukning sas". Då tycker jag att den passar fint. Den finns också med lock som tidigare nämnts.
Svante skrev:Ok, får jag då rekommendera att löda "krimpningen" också då.
/En som nästan brände ner huset med fel kontaktering...
Keld skrev:En rätt utförd crimp skall INTE lödas.
Användare som besöker denna kategori: eljulio, Imperial-Blomman, tordnilsson och 52 gäster