Moderator: Redaktörer
LeifB skrev:
Kan någon förklara för mig vilken otrolig tur jag har haft...
Mvh Leif

LeifB skrev:Kanske du ska sätta dit en gloria över huvudet...
LeifB skrev:Jag vet inte riktigt varför jag har lyckats med att få mina egentillverkade högtalare att försvinna i ljudbilden.
Har jag haft tur? Ja mycket tur skulle jag tro.
Vad är förutsättningarna att lyckas med detta utan att vara ett proffs på att konstruera en högtalare?
Har inte använt mikrofon, mätning eller annat hjälpmedel.
Har använt en 6db delningsfilter beräknat till 3000Hz.
Mvh Leif
nadifierad skrev:
Undrar hur denna är baffelstegskompenserad? Det är inte via delningsfrekvens, då uppgiven delning mellan bas och kevlar sägs vara ca 300 hz. Contour/notchfilter?
MP skrev:LeifB skrev:Jag vet inte riktigt varför jag har lyckats med att få mina egentillverkade högtalare att försvinna i ljudbilden.
Vad är förutsättningarna att lyckas med detta utan att vara ett proffs på att konstruera en högtalare?
Mvh Leif
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=243921.jpg
Jag är skeptisk![]()
![]()
LeifB skrev:Well well högtalarna är inte färdiga för visning. Har inte än gjort något åt finishen. Men delningsfiltret kan jag väl ta ett kort på även om det ligger utanför högtalaren... :roll:
nadifierad skrev:MP skrev:LeifB skrev:Jag vet inte riktigt varför jag har lyckats med att få mina egentillverkade högtalare att försvinna i ljudbilden.
Mvh Leif
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=243921.jpg
Jag är skeptisk![]()
![]()
Är det så du bygger filter MP?
LeifB skrev:Jag vet inte riktigt varför jag har lyckats med att få mina egentillverkade högtalare att försvinna i ljudbilden.
Mvh Leif
Användare som besöker denna kategori: Glebster och 7 gäster