Har ju rätt bra möjligheter på jobbet (K-Rauta) med väggsåg och allehanda andra verktyg, så skam vore väl annat.
Dock blir det inte en EPS i vanlig bemärkelse utan en "Nya lilla" fast med EPS element. Så en lite mindre låda, en annan avstämning och lite "fel baffelmått". Men jag tror nog det ska fungera rätt bra ändå.
Lådan är dessutom inte riktigt samma recept som "Nya lilla". Utan byggd i 12mm mdf fast med ett extra lager 4mm plywood limmad på sidorna. Baffeln blir 19mm MDF dessutom. Sen har jag en slitsport i böjt format. Den är 1cm hög i mitten och vidgar sig till att bli 1,5cm i ändarna.
Varför jag bygger lådan kan ju också vara intressant. Dels så kan man ju inte ha såna fina element liggandes, det är ju rent oförskämt. Sen behöver jag något att spela på nu på en gång. Eftersom jag hade element och lådan lätt att fixa så fick det bli så. Jag gillar dock formen på "Nya lilla" lite bättre än EPS. Plus att jag tänkte att jag kanske kunde återanvända lådan till "Nya lilla" eller 9laeh senare. I vilket fall är det en tillfällig låda i väntan på de "riktiga" högtalarna som jag klurat på nåt år nu.
Men nog pratat. Lite bilder är roligare :) Ska fortsätta arbetet idag och förhoppningsvis kommer lådorna vara helt klara för slutfinish idag.
Tror bilderna får tala för sig själv. Har ni funderingar så fråga på :)