Fick en snilleblixt och byggde ihop en tvbänk med hjälp av överblivna bänkskivor, IKEA skåp och lite tyg (är dock mer avancerat än det låter)
Har haft en uppsättning peerless 5" ihop med infinity emit banddiskant som låtit helt ok. Lådorna kasserades då de inte fick plats i bänken.
De nya är betydligt mindre (ca 13liter och två 5" i varje låda) Skulle gärna fått ut mer bas ur dem..
Hittade såklart bara ett av filtrena jag haft innan. Men än så länge tycker jag det låter ok med bara en högtalare.
Detta är utanför TVbänken. Tanken är att frontar och center (exakt lika bestyckning, på alla tre där fram) ska rymmas i tv-bänken.
högtalarna kommer hamna i navel/brösthöjd och eftersom de ska vara inbygga i bänken, så kommer det bli helt plant längst bänkens front (2meter x 60cm frontyta, som högtalarna kommer ligga längst med)
Vad kan jag göra för att öka spridningen från högtalarna. Funderar på att vinkla ut banddiskanten nertill så den pekar lite uppåt, men då den är rektangulär blir det svårt att samtidigt vinkla den i sidled.
Är det helt kört att ha högtalare mot en stor plan yta (typ som på en vägg)