Tänkte att jag skulle passa på och bygga upp lite av de element jag har liggandes. Får ju lov att passa på nu när man har tillgång till ordentlig såg och massvis med gratis material. Men jag har lite beslutsångest över vad jag ska bygga.
Elementen jag har liggandes för tillfället är ett par Linn metalldiskanter (de med vit dome, generation 1 tror jag), ett par seas G17RE/P, ett par Linn Ninka 6,5tums (liknar Seas P17RCY), ett par TB W3. Sen har jag även ett par Peerless HDS 5tum (första generationen).
Funderingarna har varit;
Ett par datorhögtalare med TB
Ett par stativare med Diskanten, TB och en Ninka-bas alt G17
Ett par stativare med G17 och diskanten
Ett par 2.5 golvare liknande Monitor audio med G17 som mellanbas och Ninka-bas som .5 bas
Jag är medveten om att jag har för lite diskanter för att bygga allt för många lådor. Har ju även ett par 5tum Linn Kaber basar och ett par 9700 diskanter men de tänte jag använda i pågående projekt (KAW).
Ang diskanten är jag lite tveksam över hur användbar den är. Har funderat på att bygga en vågledare till den så kanske den blir mer användbar (är ju en 3/4 dome)
Kom gärna med förslag. det jag lutar åt mest är att göra datorhögtalarna och 2.5vägare, möjligtvis med vågledare.