Okey så här ligger det till. Jag gillar att bygga och dona va, men usch va trist det är med finishen!! Har man inte tillgång till lacklådor, kompressorer och inte är så sugen på att ha mdf snö i lyan så slipper jag gärna. Det som byggas till är en tv bänk och två baslådor. Så vad jag kommer att göra är att införskaffa tre utav dessa http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S09809653
och lägga dem ner kant i kant på ben, som en bänk under duken. Mina stativ högtalare ovan på. Antingen de nya eps, eller mina nuvarande Hfls-1 Den mittersta bänken blir bo för diverse elektronik, htpc, playstation och stärkare. De två yttersta kommer att bli klädda eller förstärkta med mdf på insidan och sen agera som baslådor. Luckorna blir högglansigt vita och får dämpade gångjärn. Och för grannarnas skull... givetvis ben med infällda dämpfötter.
Och nu till det roliga, vad skall jag sätta i? Basen neråt och limma dit luckorna, eller baffel bakom luckorna som då öppnas vid spelning? Slutet eller basreflex? Målet är kvalitativ bas som kan återge sjunkbomber men ändå funka till musik. Volymen blir ngn stans mellan 100-110 beroende på mängden stagning och elementet. Å just det.. så prisvärt som det bara går! Själva byggandet, om jag får tummen upp och hjälp utav er (jag är noob) är mitt sommar projekt under semestern!
Så boys, hur skall detta genomföras? Med lite expert hjälp borde jag fixa detta!