Hur man hittar element...

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Hur man hittar element...

Inläggav nolimitsoya » 2009-10-13 05:27

Det fanns för längesedan en återförsäljare i Finland som hade en del udda specialelement. Bland annat ett gäng Seas-coaxialer med metalldome istället för de vanliga tygdomerna.Någon som har en aning om vilken sida det kan ha varit?

Vad finns det för återförsäljare av lösa element egentligen, och finns det någon som oftare råkar komma över roligheter än andra?
Hifikit, Europe-Audio(/BMM) och Audiocomponents är ju givna i Europa. PartsExpress och MadiSound i Staterna. Det fannns någon stor Tangbanddistributör, i Finland :roll:, som jag också har glömt hur man hittar till.

Uppslag?

Samppo

Re: Hur man hittar element...

Inläggav Samppo » 2009-10-13 06:07

nolimitsoya skrev:Det fanns för längesedan en återförsäljare i Finland som hade en del udda specialelement. Bland annat ett gäng Seas-coaxialer med metalldome istället för de vanliga tygdomerna.Någon som har en aning om vilken sida det kan ha varit?

Vad finns det för återförsäljare av lösa element egentligen, och finns det någon som oftare råkar komma över roligheter än andra?
Hifikit, Europe-Audio(/BMM) och Audiocomponents är ju givna i Europa. PartsExpress och MadiSound i Staterna. Det fannns någon stor Tangbanddistributör, i Finland :roll:, som jag också har glömt hur man hittar till.

Uppslag?

Hej, tror att du menar Hifitalo som sålt Seas coax element.
http://hifitalo.fi/cat/product_catalog.php?c=32

www.hzh-audio.com har tagit in Tangband element, men senaste åren har det varit väldigt tyst kring hela företaget, så jag vet ej vad dagsläget är.

Andra säljare i Europa:
www.loudspeakershop.eu
funkar bra, har prövat

www.atctrade.com
bra erfarenheter, har en del lite ovanligare element. Sidan finns ej på engelska men translate.google.com kan man använda

www.audiokit.it
inga problem här heller

www.hifisound.de
www.toutlehautparleur.com
www.lautsprechershop.de

Återgå till DIY-forum