Stone skrev:Ingen som har någon kommentar om ni tror på min användning av elementen?
Säg gärna bu eller bä nu då för kexmaskinen dras igång efter fredags ölen

hur många liter har du skissat på? lts-trevägaren är väl på cirka 40 liter till basen?
Annars tycker jag som sagt det verkar vara ett väldigt kompetent element. Nästan för bra för att användas i rena baslådor. Skulle nog fungera bra i en mer ordinär trevägare också. Vilket var min tanke.
Men två åttor har sina begränsningar och vill man ha redig nivå ner till 20hz kan det bli svårt.
Frågetecken kvarstår ju ang slaglängd men kompendiet säger att det är mer än en cm. Ser man på elementen som finns hos seas nu är de mest långslagiga på 14mm p-p så jag antar detta element ligger i närheten av det.
Allt beror ju på hur högt och djupt man vill kunna spela förstås.
Men cirka 40 liter och avstämning runt 28hz ger en väldigt fin kurva i rum. LspCAD visar cirka 95-100db för två element i lyssningsplats innan elementen storknar. Dock faller nivån lite snabbt under 30hz för att orka upp till samma nivå. Allt beror ju förstås på hur rumsstödet ser ut. Men -6db vid 20hz verkar inte helt omöjligt.