Lampizator

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

museerodin

Lampizator

Inläggav museerodin » 2009-10-21 21:11

Jag har en Arcam CD-73 och skall göra en modifiering / www.lampizator.eu

Någon som testat tidigare och som har lust att hjälpa mig, eller som helt enkelt bara kan hjälpa mig och tjäna lite pengar på ett smidigt sätt.
Själv är jag helt novis och behöver därför hjälp!

Tacksam för alla svar! :)

Användarvisningsbild
Gastone

Inläggav Gastone » 2009-10-22 01:11

Aha, jag håller på med en variant av hans(Lukasz Fikus) utgångsör för DAC, vill säga när jag får prylarna jag beställt ...
/Anders
Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig!
Nästa projekt: Rörförsteg

museerodin

Inläggav museerodin » 2009-10-23 18:09

Intressant må jag säga.
Visst kan jag skicka den direkt till hans kompanjon som numera utför detta åt kunder, men det känns lite onödigt och skicka genom hela europa och tar tid.
Det kanske inte är så svårt, men när man inte ens vet vilka delar det är man skall köpa är det inte lätt och även om jag läser om vilka delar det skall vara är jag inte helt säker.
Det är väl första steget att kunna köpa rätt delar, än så länge har jag bara cd-spelaren och ett Telefunken ECC801S rör.
Var köper du dina delar?

Användarvisningsbild
Gastone

Inläggav Gastone » 2009-10-23 20:37

museerodin skrev:Var köper du dina delar?

Rör har jag fixat på ebay, Lådor(chassie) har jag på väg in från Kina, tillsammans med ett gäng transformatorer...

Mycket kan hittas på eBay, men då måste man förstås veta lite vad man letar efter... :wink:

Men Edgar Audio har massor av delar: Rör, hållare för det samma, trafos och kondingar, mm mm
/Anders
Bygger: GainClone i ett InterM r500+ chassie. Färdig! DAC med Chrystal chip. Färdig!
Nästa projekt: Rörförsteg

Återgå till DIY-forum