Hej, är det möjligen någon som vet vilken volympotentiometer som man kan använda som ersättare för den gamla?
/Peter
Moderator: Redaktörer
petern skrev:Tack för tips men ja jag har kollat där, där fanns den inte. Omkopplare? Har inte lyft locket ännu, men volymen "stegas" liksom upp i småsteg. Får väl försöka se om det står nåt på den gamla volympotten, tänkte bara att det kunde finnas nån som bytt tidigare och visste till vad.
/Peter
Conviction skrev:petern skrev:Tack för tips men ja jag har kollat där, där fanns den inte. Omkopplare? Har inte lyft locket ännu, men volymen "stegas" liksom upp i småsteg. Får väl försöka se om det står nåt på den gamla volympotten, tänkte bara att det kunde finnas nån som bytt tidigare och visste till vad.
/Peter
Jag kan kika i min. Men det är förstås ingen standardkomponent, utan en specialdesignad med kalibrerade steg.
Det går såklart, om än med lite pyssel, att tillverka en ny...
perstromgren skrev:Conviction skrev:petern skrev:Tack för tips men ja jag har kollat där, där fanns den inte. Omkopplare? Har inte lyft locket ännu, men volymen "stegas" liksom upp i småsteg. Får väl försöka se om det står nåt på den gamla volympotten, tänkte bara att det kunde finnas nån som bytt tidigare och visste till vad.
/Peter
Jag kan kika i min. Men det är förstås ingen standardkomponent, utan en specialdesignad med kalibrerade steg.
Det går såklart, om än med lite pyssel, att tillverka en ny...
... eller ersätta med en vanlig pot med rätt resistans. Vad som helst duger nästan, det är ju inga stora (elektriska) krav.
Här finns en bild, förresten:
http://www.tekniken.se/sentec/doc/sc8/s ... ivning.png
Användare som besöker denna kategori: Glebster och 23 gäster