2st SENTEC SC8 samt 2st SENTEC PA8... Bortskänkes!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

2st SENTEC SC8 samt 2st SENTEC PA8... Bortskänkes!

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-16 21:36

Hej!

A*lltså ha legat sååå länge nu A*nser & inser dem aldrig komma o bli FärdigDIY:ade!
SaknA* gör tid, och ärligen faktiskt.se även kunskap, att korrekt kunna montera ihop
dessa uti elsäkert skick igen så skänka dem istället till någon teknisk o DIY-sugen person!
Samtliga 4st SentecA*pparater fungerade oklanderligt innan :oops: A* monterade isär dem
och samtliga beståndsdelar finnas kvar! Det lämpligaste vore kanske ifall en person fick
alla 4st enheterna, ty ifall A* klantat till något så åtminstone varannan SentecA*pparat
då återigen få möjlighet o spela upp sin älskade musik!

FörFörstärkare SC8: Bild
SlutFörstärkare PA*8 ser likadan ut fast helt avskalad samt med små söta handtag!

- Någon som känna sig manad att löda/skruva/pula ihop dessa snart antikt coolA*pparater :)!
He he, Observera dock apparaterna är heeelt nedmonterade men kretskort & Co är intakta uti 3
fall av fyra! (Ena PA8´s ström kondensatorer är bortlödda) men dessa o allt annat finns sparat!

Mvh A*
Senast redigerad av Audiomanikern 2005-01-10 01:56, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-10-16 22:20

Har PM:at dig A*
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2004-10-16 22:36

Låter som ett spännande projekt!
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-10-16 22:38

Jo jag som letat och så håller A* på dem. :)
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2004-10-16 23:42

Bara att få träffa A*... 8O
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-10-16 23:43

A*ngenämt
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2004-10-17 20:31

träffa herr A* ??

Skulle då hifisveriges mest hemliga person träffa någon ??

:lol:

//jonas

Användarvisningsbild
Biograf1001

Inläggav Biograf1001 » 2004-10-18 13:24

hmmm.. bortskänkes... kan du tänka dig att skicka?... betalar såklart frakt

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-10-18 15:59

Du är för sent ute Biograf 101 :wink:
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
__10

Inläggav __10 » 2004-10-18 16:38

Jag hoppas du tänker hämta dem själv, mp, och ta många kort på hemlige herrn! :D
Senast redigerad av __10 2004-10-18 16:44, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Fostex

Inläggav Fostex » 2004-10-18 16:39

Om A* vill vara anonym tycker jag han ska få vara det :) men om han vill visa sej, så gärna för mej :D
Mycket kul - lite tid
Medverkar i LTS styrelse och tekniksektion

Användarvisningsbild
Biograf1001

Inläggav Biograf1001 » 2004-10-18 18:53

mattepatte skrev:Du är för sent ute Biograf 101 :wink:

Damnit :)

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-10-18 19:45

Hej igen!

Dem som du får igång komma ljuda A*sbra :D! Driva lätt stativare el normaltröga golvare!

Mvh A*

Skaba vägut tillbonngå´n o seeftså ingen Sentec råkat hamnibland kossorna först... 8)!

Mvh A*

Användarvisningsbild
mattepatte(removed)
Mr OT!

Inläggav mattepatte(removed) » 2004-10-18 20:49

ThA*nkyou A* :)
Inaktiverad användare!

Användarvisningsbild
oscar-ja

Re: 2st SENTEC SC8 samt 2st SENTEC PA8... Bortskänkes!

Inläggav oscar-ja » 2005-01-09 19:57

Bilden i det första inlägget är tagen av mig, på min Sentec-förförstärkare. Bortsett från att det är att bryta mot upphovsrätten så är det väldigt ohyfsat att länka till en annan persons bild utan att fråga först. Jag hade inte haft något emot att min bild användes så här om "Audiomanikern" bara hade frågat först.

För övrigt hade det varit schyst att tala om att försteget ifråga inte är samma som på bilden.

Oscar

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-01-09 21:47

oscar-ja skrev:Bilden i det första inlägget är tagen av mig, på min Sentec-förförstärkare. Bortsett från att det är att bryta mot upphovsrätten så är det väldigt ohyfsat att länka till en annan persons bild utan att fråga först. Jag hade inte haft något emot att min bild användes så här om "Audiomanikern" bara hade frågat först.

För övrigt hade det varit schyst att tala om att försteget ifråga inte är samma som på bilden.

Oscar

fy på dig A*

Användarvisningsbild
Lazyworm

Inläggav Lazyworm » 2005-01-09 23:40

Mina bilder får du minsann låna när du vill A* :)

Användarvisningsbild
Haakan_W
HåkanBråkan

Inläggav Haakan_W » 2005-01-09 23:48

mina också :wink: inte dom jag e naken på bara :lol:

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-10 00:03

oscar-ja skrev:Bilden i det första inlägget är tagen av mig, på min Sentec-förförstärkare. Bortsett från att det är att bryta mot upphovsrätten så är det väldigt ohyfsat att länka till en annan persons bild utan att fråga först. Jag hade inte haft något emot att min bild användes så här om "Audiomanikern" bara hade frågat först.

- Okej, försteget på bilden se ej ut som försteget på bilden samt tjA* för det första har du nog
missförstått både praktiska o teoretiska bakgrunden till varför upphovsrätt finns samt vad det är
för det A*ndra så ifall du tyckA* stulit din bild så får du väl gå till domstol o där stämmA* för vad
du nu anser vara det lagbrott somligA* gjort sig skyldig till, om du tycker att du har din tid till det
priset (vilket du antagligen gör då du ju redan lagt ned tid på detta skämt till fråga) ty vadfn skA*
göra menar du? Ha ändlösa email-konversationer vareviga gång man länkar till en bild? Om du vill
äga en bild är väl det lämpligaste då att inte lägga ut denna bild på det extreemt allmänna internet,
menA* lägger inte ut sitt nya mjukvaruprogram på internet för att därefter stämma samtliga som
laddar hem detsamma - i.a.f. var det oklokt av A* o lägga ut FireFox (attans klantigA* ;))

F.ö. fin bild :)! dock, nästa gång du tar en fin bild o inte vill dela med dig utav den, lägg då inte
ut den på det extremt allmänna internet (gör ej heller 1000-tals kopior av bilden ifråga som sedan
strös över gator o torg för o slutligen hota alla, som tar upp ett exemplar, med rättsliga åtgärder)!

UrsäktA* (alla förutom oscar-ja) ifall A*ningens A*rg låta men det är sådant här gnälltrams som
enligt A* är det som förstör många (i övrigt) fin-fina for@!

Mvh A*

Användarvisningsbild
oscar-ja

Inläggav oscar-ja » 2005-01-10 00:33

Audiomanikern skrev:ifall du tyckA* stulit din bild så får du väl gå till domstol o där stämmA*

Du misstolkade nog vad jag skrev. Det är inte fråga om att jag inte vill dela med mig (vilket jag också skrev), eller att jag tänker stämma någon. Jag blev lite förvånad när jag såg att någon använde min bild utan att fråga. Det hade varit väldigt enkelt att göra och jag hade inte haft något emot att den användes. Det kanske verkar jobbigt att behöva be om tilllåtelse, men vill man hålla sig på rätt sida om lagen och agera schyst är det vad som behövs. Det är trots allt någon annan som har gjort sig besväret att ta bilden. Det låter väl rätt rimligt ändå?

Oscar

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-10 00:39

Hej!

Läs A*s ovanstående inlägg så besvaras sina frågor!
(Kort sammanfattning: NEj det vara ej rimligt, A*lls (dock gnälligt samt missunsamt! (samt slöseri
med allas tid (förutom då ev oscar-ja´s?))))

Mvh A*

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-10 00:51

oscar-ja skrev: Bortsett från att det är att bryta mot upphovsrätten så är det väldigt ohyfsat att länka till en annan persons bild utan att fråga först.

- För att kunna skriva ovanstående inlägg måste du ha tittat uti A*s tråd, har du frågat A* om lov?
Det kanske verkar jobbigt o behöva be om tilllåtelse, men vill man hålla sig på rätt sida om lagen och
agera schysst så är det vad som krävs, såå bortsett ifrån att det är o bryta mot upphovsrätten att
läsa andra text på internet utan att först fråga om lov är det väldigt ohyffsat att citera ngn annans
text utan att fråga först. A* hade ej haft ngt emot att A*´s text användes såhär om bara "oscar-ja"
hade frågat först. För övrigt hade det varit schysst o tala om att texten uti inlägget ej är densamma
som texten (uti inlägget!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
scoredevil

Inläggav scoredevil » 2005-01-11 19:08

mattepatte
Hur går det med renoveringen.
1111001100,1111010101

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-01-11 20:08

scoredevil skrev:mattepatte
Hur går det med renoveringen.

Matteatte valde själv tyvärr att inte vilja skriva mer här så han befriades från sitt lösenord och kan följdaktligen inte svara. Men vad jag vet så finns han på forumet på carlssonplanet.com :)
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-01-11 20:21

Lite OT, men personligen ger jag A* rätt (oavsett vad ett ev lagutrymme säger). Lägger man ut en bild på Internet bör man räkna med att folk tittar på den. En länk kan ju ses som en rekommendation till någon ("gå och titta på Andy Warhol-utställningen - skitball!").
Däremot kan det ses som en extra artighet att man antingen skriver vems bilden är, eller skickar ett kort mail till bildinnehavaren om att man länkar. Att be om lov känns märkligt, vill man inte att bilden ska ses bör man inte lägga ut den på Nätet.

-96 eller -97 skrej jag ett mail till en person som hade en egen personlig sida på Spray (eller motsvarande, minns ej längre). Han blev ytterst förgrymmad att jag tog kontakt (i ett halvkommersiellt syfte, det gällde en marknadsundersökning om Internet-vanor) och undrade hur jag ens kunde komma på tanken att kontakta honom. Tja, man kan ju undra när en person lägger ut en hemsida om sig själv med epostadress å allt.... :-)

/ B

Användarvisningsbild
oscar-ja

Inläggav oscar-ja » 2005-01-11 23:41

Bill50x skrev:Lägger man ut en bild på Internet bör man räkna med att folk tittar på den. En länk kan ju ses som en rekommendation till någon ("gå och titta på Andy Warhol-utställningen - skitball!").

Det finns en viktig skillnad; jag har inget emot att någon tittar på bilden. Jag har aldrig sagt det, tvärtom. Det är ju en så vacker apparat! Hade det funnits en länk till originalsidan hade det också varit bra mycket bättre, men nu fanns inte det. Det är skillnad på att länka till originalsidan där materialet finns och att plocka ut valda delar. Jämför att öppna en annan sida i sin egen frame, vilket vi vet inte är tillåtet. För att spinna vidare på din liknelse är det mer som att ta en bild inifrån Andy Warhol-utställningen utan att säga var den tagits.

Jag lät lite onödigt brysk i mitt första inlägg, jag ber om ursäkt för det. Responsen (nej, inte din Bill) tänker jag inte kommentera. Nu har det nog blivit tillräckligt vid sidan om ämnet, så vi kan förhoppningsvis lämna det. Tänk bara på att vara artiga och i alla fall ange källa om ni direktlänkar till andras material.

Oscar

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-01-11 23:57

oscar-ja skrev:För att spinna vidare på din liknelse är det mer som att ta en bild inifrån Andy Warhol-utställningen utan att säga var den tagits.

Tänk bara på att vara artiga och i alla fall ange källa om ni direktlänkar till andras material.

Oscar

Bra inlägg!
Och jag håller med. Länkar man till någon, ange källan (om det inte är till startsidan). Det är aldrig fel att vara artig eller tydlig.

/ B

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-12 01:04

Hej... igen!

oscar-ja skrev:För att spinna vidare på din liknelse är det mer som att ta en bild inifrån Andy Warhol-utställningen
utan att säga var den tagits.
- Så nu är din bild i klass med A*ndy Warhol, ja på nätet så förvånar inget längre A*!

Såhär, om A* länkar text, d.v.s. citerar ngt så anges källan, alltid, alltid A*lltid då detta är hyffs!
När man länkar bilder så uppges däremot (för intresserad) alltid källan (höger-klicka uppå bilden)
per automatik, men för oscar-ja var det viktiga o bestämma med skriftlig ansökan hit o offentliga
hyllningar dit, vill oscar-ja även att man, uti oscar-ja´s egen bild, gör bildbyline åt oscar-ja eller
räckte ovanstående (... Rosenbad nästa ;)?)

PS Tack för att oscar-ja härmed sabbat denna tråd! (hört talas om PM, fast nej vi ville ju vara uti
ramljuset - FörlåtA* glömde)

Hörrödudu somligA* bäddA* - andrA* liggA*!
Okejrå :oops: (8)!)

Mvh A*

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-01-19 15:00

Håller helt med dig A*!

Återgå till DIY-forum