Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Mina OB52 med nettovolym 25 l, 28 x 36 x 42 cm borde väl platsa storleksmässigt även om du vill ha andra proportioner.
Dock kan inget mått på baffelsidan (bredd och höjd beoende på hur man vänder lådan) vara mindre än 28 cm på utsidan för att baselementet
10 Bremen/Aurasound ska få plats.
Se http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=740753#740753 .
Mer generell info om elementet finns i starten på den tråden. Tyvärr finns bara element hos folk som köpt på sig för projekt de kanske inte orkar slutföra.
Mätningar på hela systemet finns på sid 2 i min presentatation http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=760683#760683
lennartj skrev:Visserligen, men det finns folk som hamstrat rätt många Bremenbasar.
Har man väl byggt och satt igång fyra får man vara ganska galen för att inte nöja sig. Jag har sett att några har sålt av element i höst, men jag tror det kommer att dyka upp fler.
slockna skrev:peetwa skrev:Jag kör wavecor i 14 liters låda met tillhörande slav hörnpalacerad och pår säga att det låter kannon.
Vicken wavecor då?
avr7000 skrev:lennartj skrev:Visserligen, men det finns folk som hamstrat rätt många Bremenbasar.
Har man väl byggt och satt igång fyra får man vara ganska galen för att inte nöja sig. Jag har sett att några har sålt av element i höst, men jag tror det kommer att dyka upp fler.
Nja jag tror att de som hamstrat, moi, KK, Profbd och Sista ordet är tillräckligt galna att ha dem kvar![]()
Det är ju inte för att spela starkt vi köpt dem utan för att få bättre akustisk återgivning
lennartj skrev:Mina OB52 med nettovolym 25 l, 28 x 36 x 42 cm borde väl platsa storleksmässigt även om du vill ha andra proportioner.
Dock kan inget mått på baffelsidan (bredd och höjd beoende på hur man vänder lådan) vara mindre än 28 cm på utsidan för att baselementet
10 Bremen/Aurasound ska få plats.
Se http://www.faktiskt.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=740753#740753 .
Mer generell info om elementet finns i starten på den tråden. Tyvärr finns bara element hos folk som köpt på sig för projekt de kanske inte orkar slutföra.
avr7000 skrev:lennartj skrev:Visserligen, men det finns folk som hamstrat rätt många Bremenbasar.
Nja jag tror att de som hamstrat, moi, KK, Profbd och Sista ordet är tillräckligt galna att ha dem kvar![]()
Det är ju inte för att spela starkt vi köpt dem utan för att få bättre akustisk återgivning
En del av oss kan sälja sina drömmar för skitmycket pengarDVD-ai skrev:avr7000 skrev:lennartj skrev:Visserligen, men det finns folk som hamstrat rätt många Bremenbasar.
Det är alla HiFi nördars ursäkt för att få utleva sina basnarkoman drömmar....
MagnusÖstberg skrev:Du inser att de bör lobba för en lite större kub som man "kan ställa blommor på" eftersom 14 liter är en jäkla liten volym i förhållande till rumsvolymen och det blir tajt.
Kan du däremot få till 4 kuber skulle jag säga sls8, och kan du fuska med 5cm på måtten så blir förslaget sls10
MagnusÖstberg skrev:Tanken var aldrig att behålla dem, jag har Bremenbasar, 12st.
Jag ville bara att de skule komma till någon som verkligen uppskattade de basarna.
Användare som besöker denna kategori: Glebster och 22 gäster