Jodå, felsökning är jag inte så tokig på alls. Nu i lumpen utbildas vi dessutom på felsökning av ett rejält komplext radarsystem, och det ger utdelning även när det gäller annan felsökning. Man lär sig att bli mer metodisk framför allt.
Krånglande subbar har jag rätt färsk erfarenhet av

Senaste giget, en rockkväll, två scener, mindre scenen med lite sämre skött utrustning tillhörande arrangören, med vissa delar kompletterade från firman som levererade tekniker och utrustning till stora scenen (min roll var teknikansvar för hela kvällen).
En kvart innan första bandet ska gå på och inleda kvällen pajar upphängningen till ena suben på lilla scenen, detta en kvart efter doors. Slita loss tio skruvar till frontgallret, skruva ur basen, märka att kablarna till andra elementet är fastlödda i den defekta basen, klippa kablarna och vira ihop dem, sätta tillbaka basen och låta den agera slavbas, sätta tillbaka gallret.
Tio minuter innan gig var allt klart, och trots en bas mindre så lät scenen väldigt okej, imho
Nåja, det var ju dina aktiva basar det här hade med att göra. Är det något du köpt nyligen? Låter ju väldigt märkligt att den ena fungerar annorlunda än den andra... Skumt dessutom att den inte brummar då eq:n inte är inkopplad. Du lyfter inte någon frekvens antar jag.
Svårt att säga vad felet är tycker jag

Common sense is not that common.