Tweaka en Zachry D250

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
swede

Tweaka en Zachry D250

Inläggav swede » 2005-03-03 21:03

Hej,

Jag har en Zachry D250 som jag tänker använda till att driva ett bastorn eller två, varje bastorn har 2 x 10" Peerless CSX 257H. Därav har jag två frågor:

* Hur många av dessa element kan jag driva medelst en sådan där tingest, Zachry D250
* Rykten säger att det finns en mängd tweak man kan göra på stärkaren, speciellt gällande bypass av delningsfiltret. Är det någon som vet hur dessa tweak går till?

Ha en bra dag,
//magnus

Användarvisningsbild
UrSv

Inläggav UrSv » 2005-03-03 21:21

Snyft...

Virar du dem för minimum 4 Ohm borde den ju orka. Dock kanske den klipper när de spelar riktigt högt...

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Re: Tweaka en Zachry D250

Inläggav Slartibartfast » 2005-03-03 21:53

swede skrev:Hej,

Jag har en Zachry D250 som jag tänker använda till att driva ett bastorn eller två, varje bastorn har 2 x 10" Peerless CSX 257H. Därav har jag två frågor:

* Hur många av dessa element kan jag driva medelst en sådan där tingest, Zachry D250
* Rykten säger att det finns en mängd tweak man kan göra på stärkaren, speciellt gällande bypass av delningsfiltret. Är det någon som vet hur dessa tweak går till?

Ha en bra dag,
//magnus

Pröva att trycka bort delningsfiltret och sedan köra på externt filter framför den. Det funkar vet jag!

Om du har den i silver kanske du vill byta mot HIFI-svart?

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
swede

Inläggav swede » 2005-03-03 22:55

Gråt inte UrSv, det ändrar sig nog snabbt... Helt plötsligt kanske den står i Geneve, som det var planerat...

Men oavsett vilken tweak jag ger mig på, tror jag att det blir någon som du har godkännt innan i vilket fall som helst. ;:)

//magnus

Återgå till DIY-forum