Jag köpte en "Milescraft" idag på Jula, men nu när jag öppnat den ser jag att den inte klarar hål mindre än ca. 20 cm i diameter. ( Om jag nu förstått den rätt

Hur brukar ni göra? Finns det andra tekniska hjälpmedel att skaffa till fräsen?
Moderator: Redaktörer
Adhoc skrev:Vilka håldiametrar ska du ta upp och hur många utav varje? Är det bara ett fåtal av varje skulle jag göra en enkel men fungerande engångsjigg.
Varken särskilt tidsödande eller svårt, en bit plast eller oljehärdad masonite kan duga utmärkt för ändamålet.
Nwalmaer skrev:Länken var inte fungerande längre men det var just en sådan Milescraft jag hade testat där, och som sagt, den kunde inte göra annat än bauta-hål. Lite dumt när den var så dyr.
Leveranstiden från Partsexpress i USA är inte särskilt lång men frakten går på en del, dels i förskott och dels ytterligare en summa när dom kommer till dörren. I alla fall de gånger jag beställt därifrån. Men som sagt, i Sverige finns inga alternativ vad jag vet.
Naqref™ skrev:Snygga högtalare (men basreflexporten är väl inte så lång)!
grannilsson skrev:En sån här använder jag, egentillverkad, vilken går att justera steglöst
inom radien 2,5 cm --> 12cm vilket gör att man kan fräsa hål från 5cm diameter till 24cm.
Så här kan resultatet bli när det är färdigt![]()
vh Göran
Kaffekoppen skrev:
Ja, den är så bra att det borde bli en kommersiell produkt.
Hoppas du läser det här Grannilsson
KarlXII skrev :
Mycket tjusigt, grannilsson.
Både jiggen och högtalaren.![]()
Användare som besöker denna kategori: exlssn och 226 gäster