Jag kanske ska berätta lite om projektet. Det började med att jag kom på att hur trevligt det är att spela gitarr och att jag saknade min gamla som jag hade som 15 åring. Sagt och gjort så köpte jag mig en ny
Till den köpte jag också en multieffekt som jag kan koppla till förstärkaren, det jag inte tänkte på är att det kanske inte alltid är så bra att spela när flickvännen försöker se på TV . För att inte störa så mycket vill jag skaffa en liten förstärkare att ha i sovrummet.
Eftersom jag hade en LM3886 liggande hemma och några operationförstärkare liggande hemma från projekt som aldrig blev av så fick det bli dom som skulle användas nu.
Detta är mitt första projekt som jag gör själv och jag försöker titta på andras projekt på nätet.
Här har vi nätdel för +-15V och +-34V samt försteget.
Här än närbild på båda sidorna av försteget.
Jag är fullt medveten om att man inte ska använda Grön-Gul ledare i sina kopplingar och det kommer jag inte göra när jag kopplar upp den i lådan, det var bara det att sladden fanns bredvid mig när jag skulle prova
Högtalare biten av projektet har jag inte börjat på ännu, men målet är ett element som kan spela 50-5 000 Hz och max 6,5”. När jag tittar på hifikit så verkar Seas PX17-LTS vara ett bra val. Jag tar gärna emot tips på andra element.