Eftersom jag varit inblandad i ett antal projektarbeten både inom högskola och nu senast på gymnasiet rörande förstärkare etc kan inte nog understrykas vad flera sagt.
Se till att välja något som ni gillar att skriva om!
Tittar man på skolverkets betygskriterier ser man att själva produkten bedöms först på nivån MVG, fram tills dess är det den så kallade processen som är avgörande. En god och givande dialog med handledaren är en viktig del. Samt att aktivt redovisa detta i loggboken.
Mina elever måste använda en nätbaserad loggbok som jag kan läsa löpande under projektets gång och även ge kommentarer i (typ IG-varningar

)
Från skolverkets webb för kursen PA1201:
Godkänd
Eleven planerar och genomför med handledning ett projektarbete som innebär lösningen på det problem eller ger ett rimligt svar på den fråga som är projektarbetets utgångspunkt.
Eleven väljer och använder med handledning relevant material och metod samt relevanta redskap.
Eleven redovisar skriftligen arbetsgången och resultatet av projektarbetet.
Eleven värderar med handledning arbetsgången och resultatet.
Väl godkänd
Eleven visar självständighet i valet av kunskapsområdet och i formulering av uppgift eller problem som projektet skall lösa.
Eleven beskriver olika metoder, arbetsredskap och material samt väljer kritiskt bland dessa och resonerar kring sina val.
Eleven identifierar problem som kan uppstå under arbetets gång och förmår lösa dessa.
Eleven tar till vara och utvecklar andras synpunkter.
Mycket väl godkänd
Eleven tar egna initiativ och visar uppfinningsrikedom och fantasi dels i formuleringen av problem eller uppgift, dels i valet av metod, arbetsredskap och material.
Eleven motiverar sina val med väl underbyggda argument.
Eleven visar skicklighet i utförandet av slutprodukten.
Hela informationen om kursen PA 1201 kan ni läsa
här
De flesta projektarbeten av denna karaktär når sällan fram till vad eleverna planerat helt enkelt för att det blir alldeles för dyrt med lådor, transformatorer, rattar etc. Kolla därför mycket noga att ert resultat inte är alltför beroende av den privata ekonomin.