För det första max rekommenderad inspänning är 6V
Det är mer avancerat än många tror att dela upp en spänning på två.
Köp hellre två 5 (eller två 5.5V) eller ett 5 (eller 5.5V) aggregat.
Det snabba svaret på vilken konding du skall ha är att det går inte att säga.
Det beror på Nätaggregatets, kapacitet och reglerförmåga.
Det beror också på kortet i sig, vilket jag inte hittar någon info på alls.
Bilderna säger en del, bla C1 borde kunnat anslutits till den strip som
screentrycket C1 ligger på. Lite udda men det verkar som man kan använda kortet på flera sätt.
Avkopplingen på kortet borde ta hand om det högfrekventa eländet så det du behöver lägga till är en bulk (stor konding) för de lägre frekvenserna. Beroende på hur känslig förstärkaren är för spänningsvarationer så går man dimensionera kondingen därefter.
För att ge ett exempel vad som händer om man inte vet något om komponenterna kring kondingen och skall försöka dimensionera en konding.
I ditt exempel så har du 6V matning.
Om vi låtsas att du har 8 ohms last så drar den vid full signal
750 mA
Om vi låtsas att allt fel på matningsspänningen slår igenom på signalen.
Och du vill ha en signalkvalitet som motsvarar 16bitar vid 20Hz 1/65536.
DVS felet skall vara mindre än en bit.
Då får spänningsfelet vara 91uV (mikro alltså)
Om kondingen är det enda som kan leverera strömmen vid denna frekvens så måste dess impedans vara mindre än 0.12mohm
Det ger en kapacitans på ca 80000uF, enklast att kolla i ett RLCf nomogram
www.beis.de (HF tapete). Vilket för mig känns ganska absurt och dessutom har du svårt att hitta kondingar med en inre resistans som är mycket lägre än 0.12mohm. För att inte tala om resistansen i kablar och kort.
Nu är verkligheten sällan så illa. Så får jag höfta så om du lägger dig på 10000uF+ så borde nätagget kunna stå för de delarna som kondingen inte orkar med. Det är nästa alltid bra med låg inre resistans i kondingar så en lågimpedans typ kan vara bra, dock behöver du inte jaga låg induktans då den högfrekventa avkopplingen sitter på kortet.
Sedan får man hoppas att förstärkaren kompenserar om matningen faller något.
Eftersom du har 6V matning så föreslår jag 10V kondingar, funkar med 6.3 också men jag gillar marginal.