Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:Det känns som en killer det där, men jag har inte en aning om hur eller varför eller... den fungerar.. Är det fasta frekvenser man förändrar, som en vanlig EQ eller är det något mer sofistikerat?
Mvh Jocke
Harryup skrev:Morello:
använder du en själv?
Om inte varför?
Harryup skrev:Glöm nu inte alla ni som "vet" att digitala eq:ar och rumskorrektion är totalt förkastligt att det måste väl gälla trots att det är Morello som gjort den.
Själv vet jag eftersom jag testat sedan länge och använder aktiva filter
med parametriska eq:ar att felen man kan rätta med en dylik grunka är långt mycket större än vad den lägger till.
Alexi skrev:Varför bara ner till 16Hz? Det skulle ju vara ett perfekt filter för tex. NN om det fungerade ner till 0Hz
Alexi skrev:Varför bara ner till 16Hz? Det skulle ju vara ett perfekt filter för tex. NN om det fungerade ner till 0Hz
Morello skrev:Någon som är sugen på detta filter? Om någon garanterar att vederbörande bygger ett, ritar jag en layout.
Mattiasa skrev:Hittills har jag endast hittat (i rimlig prisklass) Behringer produkterna. Nackdelen med dessa är att de är digitala.
Mattiasa skrev:Hur många olika frekvenser tror Ni man behöver ha för att kunna göra en bra rumskorrigering? 3 st/ kanal som Nagref sade?
Mattiasa skrev:Tänkte lyfta denna tråden lite, då den är väldigt intressant.
.......
Hur många olika frekvenser tror Ni man behöver ha för att kunna göra en bra rumskorrigering? 3 st/ kanal som Nagref sade?
Naqref™ skrev:Det var på tiden att någon tog tag i det!
Bygger du den med två kaskadkopplade så att signalen blir ickeinverterad eller ska du köra med fler band?
lazyworm skrev:Ja det e verkligen på tiden, en sån här liten pärla kan man ju inte nonchalera allt för länge, det svider i själen
Jag tänkte bygga den med 2 ställbara dippar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster