Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Det beror ju på hur stor volymen bakom är.... är den för liten blir det en sluten låda snarare.
jonasp skrev:Oändlig baffel är rätt beteckning på vad du beskriver. Att IB är samma ord för både oändlig baffel och Vb >> Vas är lite olyckligt, men sistnämnda är givetvis irrelevant här då vi inte talar om ett lågfrekvenssystem.
BC25 är bra. Jag hade tittat på ER18RNX om jag vore du.
celef skrev:hur löd frågan?
Fjonkalicious skrev:Vad motiverar ER18RNX? Finns det några speciella egenskaper som är att föredra?
MagnusÖstberg skrev:D26 samt http://www.madisoundspeakerstore.com/scanspeak-woofers-6-7/scanspeak-classic-p17wj00-6.5-woofer/
Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Vad motiverar ER18RNX? Finns det några speciella egenskaper som är att föredra?
Låg dist.
Om nu ekonomin är viktig så skulle jag ev kolla lite på silverflute och BC25. Jag vet inte om det blir bra men det kan vara värt att kolla upp.
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Vad motiverar ER18RNX? Finns det några speciella egenskaper som är att föredra?
Låg dist.
Om nu ekonomin är viktig så skulle jag ev kolla lite på silverflute och BC25. Jag vet inte om det blir bra men det kan vara värt att kolla upp.
Var hittar man distmätningar på element?
Mvh
Filip
Fjonkalicious skrev:Naqref skrev:Fjonkalicious skrev:Vad motiverar ER18RNX? Finns det några speciella egenskaper som är att föredra?
Låg dist.
Var hittar man distmätningar på element?
Mvh
Filip
Fjonkalicious skrev:MagnusÖstberg skrev:D26 samt http://www.madisoundspeakerstore.com/scanspeak-woofers-6-7/scanspeak-classic-p17wj00-6.5-woofer/
Ino B67 då? Vad kostar dom enl. senaste prislista?
Mvh
Filip
MagnusÖstberg skrev:Jag undrar om man inte kunde använda samma element som du hade i Bamsefars tävling i mellanregistret
Sälj dom till Fjonken mot löfte om en byggtråd
Naqref skrev:RNX har en annan storlek på magnetsystemet än RLY. Bokstäverna visar hur magnetsystemet är uppbyggt. RNX är mer potent än RLY.
Jag föreslog HDS 5.25" med Nomexkon men jag vet inte om den går att få tag på längre. Den finns på Hifi-kits hemsida fortfarande.
MagnusÖstberg skrev:Generellt sätt, rent tumregelmässigt, så kan mindre element delas flackare/högre än större element vilket gör att diskanten inte behöver gå lika djupt => den blir mindre belastad.
Mindre element kan även monteras närmare varandra vilket ger möjlighet till högre delning.
Tumregelmässigt alltså.
Naqref skrev:RNX har en annan storlek på magnetsystemet än RLY. Bokstäverna visar hur magnetsystemet är uppbyggt. RNX är mer potent än RLY.
Jag föreslog HDS 5.25" med Nomexkon men jag vet inte om den går att få tag på längre. Den finns på Hifi-kits hemsida fortfarande.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster