Tack för snabba svar! Högtalarna kommer att stå på varsin sida av en gammal "radio/gramofon bank" är typ en byrå som jag har planerat att renovera lite och stoppa in förstärkare och mordernisera den inbyggda skivspelaren så att den går till förstärkaren. Idag har jag en Marantz förstärkare PM7003 eller något sådant heter den, kan tyvärr inte kolla exakt då jag jobbar på sjön nu.
Men den blir säkert aktuell att byta för att få en med lite mer drag I.
Högtalarna blir ståendes ca 30-50cm från väggen.
Dessa kommer inte att spelas så välidigt högt då vi har en stor stereo för partymusik i källaren och dessa är mer för vanlig dagligt spelande, men givetvis så kan det ju vara kul att kunna dra på en smula ibland
Jag går gärna upp till 8" storlek för att kunna få lite tryck och djup i basen och slippa att ha en basmodul.
Sedan så har jag lite ideer på utseendet, tycker att vanliga 8kantiga högtalare är lite tråkigt och vill ju gärna göra något "one off"
Jag har drömt lite om att reflektera diskanten så som dom gör med Bang Olufsens beolab 5, men designen får nästan bli ett senare problem. Elementen får komma in först