Moderator: Redaktörer
planetaryice skrev:Varför är det så få som tänker på elementens placering i djupled på baffeln?? Ljudvågorna hamnar ju ur fas på en plan baffel.
Kan tänka mig att det beror på att man inte vet hur man ska beräkna det. jag vet inte hur man gör. Någon som kan hjälpa mig med det?
planetaryice skrev:Okey. Någon som kan hjälpa mig med element till en stativare? Diskanten kommer i alla fall bli Scan Speak 2904/6000-01. Men någon som kan hjälpa mig med det andra?
Jag har tittat på En högtalarbyggsats från Hifikit. A4 motitor med Bas 15W/8530K00
Diskant 02904/980000.
Hade bara tänkt byta ut diskanten och kanske ändra delningen.
skulle bli glad för hjälp:) vill bygga en värsting till stativar i väldigt litet format. A4 monitor är på 9 liter och är basreflex. hade tänkt mig samma size.
http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=949

planetaryice skrev:hmm..det är ju tyvärr inte riktigt vad jag är ute efter. Vill ju som sagt bara att volymen ska vara 9 liter så. Inget tips på ett annat ss element som jag kan kombinera diskanten med.
förstår inte riktigt varför inte kombinationen som jag angav tidigare inte fungerar.
Matson skrev ju "basen har fel småparametrar för att vara lämplig att bygga en hifistativare av"
skilljer min komb så mycket mot A4 monitor?
planetaryice skrev:tror ni det blir bra om jag kombinerar 2904/6000-01 med PX17-LTS då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster