Så, fixat två baselement, JBL GT5 12 . Bytte dem mot viltkött. Mysko men, strunt samma så var det.

Därmed har jag nu att spela med dessa två basar och lådan.
Kistan är på 100 liter ( ska dubbelkolla det när jag är åter i stugan , om några dagar). Kistan kan jag göra lite hur jag vill med. Dela in i två sektioner? Baselement nedåtriktade tänkte jag eftersom jag inte vill att det ska ses att det är en sub. Förstärkeri , delningsfilter och EQ till kistsuben får jag återkomma om . Eljulio , med sin soffsub hade ju skaffat några vettiga pryttlar , DSP och aktivt delningsfilter . Kanske skulle ta en koll på dem . Misstänker att denna sub, med dessa element behöver EQas rejält. Har även en analog EQ, kom jag på nu. Nåväl det får bli i ett senare skede. Just nu , få ihop själva subwoofern.
Några funderingar . Jag har såklart fortfarande inte möjlighet att göra några beräkningar med tex Basta eftersom jag inte kan öppna .exe filer men det ska nog gå att få ihop ändå.

Sluten eller basreflex , vad tror ni? Önskemål att stämmas av till runt 30 Hz. Om det går.
Det kanske är bilsubbasar, lite raggarstuk på dem men det struntar jag i. Detta får bli ett kul prova på projekt.
Baselementen heter JBL GT5 12 . Hittar bara datablad på JBL GT5 12D. Någon som vet vad just D et står för?

- PhotoPictureResizer_20210406_184052_copy_1305x979 (2) (1).jpg (235.9 KiB) Visad 4308 gånger
JBL GT5 12D:

- shot_2021-04-06_18-42-44.png (274.91 KiB) Visad 4308 gånger