Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Det är väl Peter som skall få tummen ur, men så har det väl varit ett halvår nu...
Det är inte suboptimeringar, men så bra som resultatet varit med orginalelementet känns det ju nästan som om det är dags att omprioritera. Iallafall för mig. Ett halvår till vill jag inte vänta.
Vee-Eight skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är väl Peter som skall få tummen ur, men så har det väl varit ett halvår nu...
Det är inte suboptimeringar, men så bra som resultatet varit med orginalelementet känns det ju nästan som om det är dags att omprioritera. Iallafall för mig. Ett halvår till vill jag inte vänta.
Varför jag ställer frågan är att jag fick uppfattningen på DIY Gbg 09 att det bara var lite småfippel kvar, som eg inte skulle tillföra så mkt i slutänden. Vit kon och extramagnet verkar vara det som skulle gälla. Om det inte är suboptimeringar; vad är det då för avsevärda förbättringar vi väntar på i detalj?
MagnusÖstberg skrev:
För mig lutar det alltmer åt att beställa orginalelementen eftersom jag inte längre tror på att de inblandade kommer göra något inom några månader till. Ingen har tittat på det härsedan i januari.Och innan det var det ju en massamånader utan ansträngning.
Mestadels av den här tiden har inget gjorts öht.
De får gärna bevisa mig fel
MagnusÖstberg skrev:Vee-Eight skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är väl Peter som skall få tummen ur, men så har det väl varit ett halvår nu...
Varför jag ställer frågan är att jag fick uppfattningen på DIY Gbg 09 att det bara var lite småfippel kvar, som eg inte skulle tillföra så mkt i slutänden. Vit kon och extramagnet verkar vara det som skulle gälla. Om det inte är suboptimeringar; vad är det då för avsevärda förbättringar vi väntar på i detalj?
Mig veterliggen är det ingen som direkt anstränger sig i frågan sedan det hände saker på Tympany (i anslutning till att prototyperna kom) och ingen i perferin som gö rnågot. Så just nu väntara vi iallafall inte på tillverkaren, för de har nog inte ens blivit kontaktade.
För mig lutar det alltmer åt att beställa orginalelementen eftersom jag inte längre tror på att de inblandade kommer göra något inom några månader till. Ingen har tittat på det härsedan i januari.Och innan det var det ju en massamånader utan ansträngning.
Mestadels av den här tiden har inget gjorts öht.
De får gärna bevisa mig fel
niklas skrev:Richard skrev:Högtalaren är inte en speciellt god återgivare med det gamla elementet- och utan filter. Litet nasalt och pappigt. Med seriefilter låter det betydligt bättre.
Håller jag inte med om. Har du sett mätningarna? Inom +/-1dB mellan 1kHz och 10 kHz. Du kanske föredrar en liten förskönande färgning?![]()
80-talet skrev:ok, jag känner att mitt behov av bakhögtalare är större än hastigheten på det här gruppköpet för tillfället tillåter. jag behöver en grov uppskattning;
kommer det att hända något innan eller under juli månad?
om inte så kan ni stryka mina element. och hoppas att det för mer tålmodiga blir bra tillslut!
Naqref™ skrev:Visst gör det ansträngningar men de kan inte bevisas utan snarare bara visas.
När det gäller orginalelementen och prototyperna så håller jag med om att det kan röra sig om suboptimeringar speciellt när man kunde höra mini oa51-mupps på diy-mässan i gbg igår (tack vare karneolen) men vårt mål är något vidare än så. Vi vill att de kan bygga elementen så som de har specat dom och inte med fel i t/s-parametrarna på 50-100%. Jag hoppas på det fortfarande eftersom de bevisligen har lyckats med det förr. Vår uppgiftt är mest att övertyga dom om det och att få det. TYvärr har detta inte funkat tidsmässigt ännu men vi hoppas att kunna få det gjort inom en relativt snar framtid.
Xor skrev:Lever detta gruppköp alls just nu? Informationen verkar ju helt ha tystnat den sista tiden.
En kort statusrapport vore uppskattat! Om jag inte får några livstecken från någon så drar jag mig snart ur och importerar orginalelementen själv.
Alexi skrev:Det kom en status rapport för en månad sedan:
MagnusÖstberg skrev:Jag räkna inte med att något händer på några månader.
Vill någon skita i det här gruppköpet och importera orginalelementet så är jag på direkt.
MagnusÖstberg skrev:Vill någon skita i det här gruppköpet och importera orginalelementet så är jag på direkt.
ondisc skrev:MagnusÖstberg skrev:Vill någon skita i det här gruppköpet och importera orginalelementet så är jag på direkt.
+1
http://www.madisound.com/catalog/product_info.php?products_id=1616
Alexi skrev: ..... När jag valde att ta över detta gruppköp hade jag ett erbjudande att köpa element från levernatör i europa för €9/st, vid köp av 500st. .....
soundbrigade skrev:Är det ultra-super-duper-kritiskt att det är Tympany som tillverkar och levererar? Vore det möjligt för en annan tillverkare att leverera efter en specifikation?
Retoriska frågor.
Användare som besöker denna kategori: Alikzus och 250 gäster