Moderator: Redaktörer
Komorok skrev:Du kan testa lite musik i denna lista. Men ta det försiktigt.
http://open.spotify.com/user/komorok/pl ... bpLY9s7cB0
Nattlorden skrev:Frågan är hur extremt det måste skalas för att förlänga trycket. Skulle inte förvåna mig om det är kvadraten på avståndet som behövs eller mer...
Illuminatus skrev:Nattlorden skrev:Frågan är hur extremt det måste skalas för att förlänga trycket. Skulle inte förvåna mig om det är kvadraten på avståndet som behövs eller mer...
När du säger kvadraten på avståndet vad menar du då?
ALLTID innanför skruvhålen!adzer skrev:Fast lägger du tätningslisten innanför skruvhålen så har du ju inget som stoppar luft från att ta sig innifrån lådan och ut genom skruvhålen. Varför skulle man vilja göra så?
MagnusÖstberg skrev:ALLTID innanför skruvhålen!adzer skrev:Fast lägger du tätningslisten innanför skruvhålen så har du ju inget som stoppar luft från att ta sig innifrån lådan och ut genom skruvhålen. Varför skulle man vilja göra så?
MagnusÖstberg skrev:Rita en bild
Illuminatus skrev:Färska bilder denna lördag.
Det var bara skruva bort elementet igen och TÄTA denna gången. Gör om & gör rätt har jag hört
Köpte hem Hifikits tätningslist, den var kanon. Tack Magnus![]()
Och så i med elementet igen.
Återigen allt återställt till det normala men nu med täta lådor![]()
Lite översikt just nu.
Bild på den lilla rackaren. Oj vad nöjd jag är med den. Nu är också de flesta skivor rippade och lagrade på datorns hårddisk. Så sjukt skönt att bara kunna ställa in cd-skivorna i skåpet och istället bläddra genom mina skivor på Unitiquten. Ett av mina bästa köp, utan tvekan!
Komorok skrev:Jo, det måste väl ändå bli rätt. Har ni tittat på hur elementet ser ut egentligen? Om tätningslisten sitter innanför hålen kan ju luft läcka ut genom skruvhålen på elementkorgens fläns och vidare ut mellan fläns och lådan. Sitter tätningslisten utanför skruvhålen blir allt tätt. Detta element är inte som andra. Det är ett alldeles eget djur. Eller missar jag något fundamentalt som alla fattat?
Glebster skrev:Komorok skrev:Jo, det måste väl ändå bli rätt. Har ni tittat på hur elementet ser ut egentligen? Om tätningslisten sitter innanför hålen kan ju luft läcka ut genom skruvhålen på elementkorgens fläns och vidare ut mellan fläns och lådan. Sitter tätningslisten utanför skruvhålen blir allt tätt. Detta element är inte som andra. Det är ett alldeles eget djur. Eller missar jag något fundamentalt som alla fattat?
Läs några inlägg upp. MÖ har helt rätt.
Illuminatus skrev:Bild på den lilla rackaren. Oj vad nöjd jag är med den. Nu är också de flesta skivor rippade och lagrade på datorns hårddisk. Så sjukt skönt att bara kunna ställa in cd-skivorna i skåpet och istället bläddra genom mina skivor på Unitiquten. Ett av mina bästa köp, utan tvekan!
Empa skrev:Illuminatus skrev:Bild på den lilla rackaren. Oj vad nöjd jag är med den. Nu är också de flesta skivor rippade och lagrade på datorns hårddisk. Så sjukt skönt att bara kunna ställa in cd-skivorna i skåpet och istället bläddra genom mina skivor på Unitiquten. Ett av mina bästa köp, utan tvekan!
Behöver det finnas någon speciell programvara på datorn som delar ut filerna, kan du styra den med surfplatta eller telefon?
MagnusÖstberg skrev:Läs adhocs inlägg.
Mich skrev:MagnusÖstberg skrev:Läs adhocs inlägg.
Jag fattar ändå inte, men jag kanske inte skall bry mig.
Tycker dock det är märkligt att täta mellan två sidor som båda är inne i lådan. Medans man inte skulle täta mellan in och ut sida. Så jag anser att han gjort rätt. Vill dock förtydliga att jag inte sett elementet i fråga i verkligheten.
//Michael
Komorok skrev:Ja och detta är inget normalt element. TS har satt sin tätningslist helt rätt. Varför behövs detta diskuteras mer?
adzer skrev:Komorok skrev:Ja och detta är inget normalt element. TS har satt sin tätningslist helt rätt. Varför behövs detta diskuteras mer?
För att vissa förespråkar att han lägger den innanför vilket andra anser är fel. Då är det knappast avklarat imo.
ps.
Snygg kvintuppelpost.

Användare som besöker denna kategori: NADifierad och 18 gäster