radelius skrev:Nu lirar även linjesteget, friskt kopplat inget brunnet denna gång
Vet du varför det inte lirade första gången?
Moderator: Redaktörer
radelius skrev:Nu lirar även linjesteget, friskt kopplat inget brunnet denna gång
radelius skrev:Ja, hade fått LM237 istället för MJE5730:)
sprudel skrev: Trevligt steg, fint jobbat Gustaf!![]()
radelius skrev:Modushop? Bra pris dock;)
radelius skrev:Hur stor primärsäkring är lämpligt i denna konstruktion?
radelius skrev:Produktnamn på den? Please
Rydberg skrev:radelius skrev:Hur stor primärsäkring är lämpligt i denna konstruktion?
Ca 1A är lämpligt enligt Morello.
Morello skrev:Lådan behöver generös ventilation - det är ungefär 90 W värme som skall ventileras bort.
PerCarlin skrev:Fundering runt alternativa rör. Kan köpa ryska 6n2p ifrån Ukraina för en spotstyver jämfört med de europeiska priserna, samt att det finns i lager med snabb leverans.
Pinconfigurationen är lite dock annorlunda för glödtråden, men har jag koll på. Skillnaden är att 6n2p drivs med 6,3V mellan 4->5 och 9 jord, pss som ECC88. ECC83 drivs med 6,3V mellan 4&5 -> 9 alternativt med 12,6V mellan 4->5. Det blir till att modifiera PCBn och löda lite sladdar på baksidan, det ser jag inte som ett större problem.
Schema som visar skillnande:
[ Bild ]
Men jag noterar att på RIAA schemat så är +6V3_GND upplyft till +80V. På Schemat för spänningsstabilisator så är det en spänningsdelare för glödströmmen med 100 & 200K (1/3 * 250 = 83V), hur kommer detta att lira med min ide om att använda:
Pinne4: 6V3
Pinne5: 6V3_GND
Pinne9: GND
Nästa potatis:
6n2P drar lite mera glödström än ECC83. Närmare bestämt 340mA stället för 300mA. Kommer spänningsstabilisatorn orka driva de extra 120mA som behövs?
Morello skrev:Jag säljer dock inte kort till den som avser bestycka med ryska rör.
Användare som besöker denna kategori: Welpapp och 252 gäster