Spacebug skrev:Om man leker med tanken att mätningarna är korrekta, tycker du inte att det fattas lågbas?
Mätningen ser ut att visa någon omvänd motsvarighet till vad man brukar kalla housecurve.
Ofta strävar man väl efter en rak alternativt uppåtlutande kurva vid fallande frekvens.
Hur ser mätningarna av bara basmodulerna ut?
Tänker ifall det är så att topparna spelar högre än basarna för att de är gainade högre i försteget (?), och därigenom ger den nedåtsluttande kurvan i delningsområdet.
Hur ser det ut ifall du drar på mer på subbarna relativt topparna?
Konstigt nog inte. Man skulle kanske kunna tro att jag har ett väldigt tunt basideal men så är absolut inte fallet. De gräver djupt och spelar på väldigt starkt vid tex Infected Mushroom - Avratz och efter omplaceringen verkar jag fått en tajtare bas, jag upplever den i alla fall som det.
Skall göra nya mätningar idag om jag hinner, både enbart toppar och basmoduler.
Hmm, ja det kan tänkas vara så att topparna spelar högre men jag tycker fortfarande det är lite för basigt även när basmodulernas kurva visar 10-20db lägre, märkligt...
Topparna kan jag inte direkt styra, volymen sköts så klart av försteget men det gör ju även basmodulerna, ju högre volym jag har på mitt försteg ju högre spelar ju BÅDE toppar och moduler. Slutstegen till topparna har inga gain-rattar.
Tack för input så långt. Hoppas det blir någon ordning på det här tillslut