Naqref skrev:Kraniet skrev:borde inte det ha liknande effekt om man la till dämpmaterial i piP också?
Jo men då sabbar man IÖs 20-åriga optimering av piP. Vill man det?

Moderator: Redaktörer
Empa skrev:Naqref: Har du lyssnat på dem med vanlig musik något?
MagnusÖstberg skrev:Varför syns inte den där piP-resonansen på mätningar med högtalaren?
diesel skrev:Innebär ju att pipresonansen ligger i storleksordningen 15 dB under grundsignalen, hörs det? (eller rättare sagt, hur mycket på verkar det en mätning)?
Ton skrev:Om möjlighet finns, så vore det roligt att se jämförande mätningar mellan pK-sluten & iP med
petersteindl skrev:Vi återkommer på onsdag i nästa vecka med mer mätningar och lyssningar. Det var det ni ville, eller?
10 papp således, blir det bra?80-talet skrev:BR-låda, vit monterad med glans 30 samt monterat filter och rör osv....
Rundberg skrev:Jag har en till fråga faktiskt.
Ungefär när i tiden kommer upphämtningsträffen äga rum. Jag förstår att det inte är exakt bestämt, men på ett ungefär kanske skulle gå?
MVH
/Mattias
MagnusÖstberg skrev:Jag har också frågor:
Placeringen av diskanten är den gjord utifrån vågfrontsperspektiv eller att diskanten skall få plats så nära som möjligt bara?
Kan det få positiv effekt om man gör en liten hylla och fräser ner middbasen i den för:
a) att eliminera eventuella diffraktionsproblem från korgen?
samt att
b) då skulle man ju även kunna vågfrontsanpassa det om det skulle ha positiv effekt.
MagnusÖstberg skrev:+1UrSv skrev:Jag röstar på vikkabinett.
Jag avstår helt från synpunkter i övrigt och lämnar med glädje över alla designfrågor både funktionellt och estetiskt till Naqref. Utan någon som helst oro över att det skulle kunna bli något annat än fabelhaft.
Kiipappdaguddwöök!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster