Moderator: Redaktörer
Johan_Lindroos skrev:Eljulio, du kan börja vittja din brevlåda från och med imorgon.
Plymotonic skrev:Stiligt Johan!
/ply
eljulio skrev:Johan_Lindroos skrev:Eljulio, du kan börja vittja din brevlåda från och med imorgon.
Härligt Johan! Det ser ju väldigt bra ut. Lilla julafton till helgen. Igen!
Johan_Lindroos skrev:eljulio skrev:Johan_Lindroos skrev:Eljulio, du kan börja vittja din brevlåda från och med imorgon.
Härligt Johan! Det ser ju väldigt bra ut. Lilla julafton till helgen. Igen!
Väl bekomme!![]()
Då kan du förbereda dig på detta: ”Power amp in” består av din tidigare kabel med RCA-hanar. ”Pre out” är ganska korta kabelsnuttar med RCA-honor. På detta vis kan man (om man vill) koppla ihop dessa sladdar så att funktionen blir samma sak som med ”pluppen” på plats så att den beter sig som en integrerad förstärkare. Du kan alltså komma att behöva lite adapterjox mellan delningfiltret (högpassfilterutgången) och ”power amp in”.
Griff skrev:Imponerande hjälpinsats med tillhörande arbete Johan.
Snygga lödjobb och ett fantastiskt engagemang.
Du förtjänar alla världens tummar upp, ungefär 16 miljarder!
/Anders
Griff skrev:Imponerande hjälpinsats med tillhörande arbete Johan.
/Anders
gflar skrev:Griff skrev:Imponerande hjälpinsats med tillhörande arbete Johan.
/Anders
Håller med, fantastiskt rolig tråd detta. Faktiskt när det är som bäst
Johan_Lindroos skrev:Kul att höra att det funkar bra!
eljulio skrev:Nu snurrar allt igen. Återigen stort tack till Johan som såg till att allt blev färdigt. Nu kan jag återigen lyssna till vinylknaster och även CD-spelaren. Ordningen återställd alltså.
AnotherDrinkPlease skrev:
Jag hade kollat på just Daytons och SB Acoustics lågbyggda element:
https://www.daytonaudio.com/category/193/low-profile-series
https://sbacoustics.com/product-category/drivers/shallow-subwoofers/
I-or skrev:Knappast, Dayton-elementen uppträder utmärkt med tanke på den begränsade höjden (som bl.a. leder till en lägre motorstyrka) när man monterar dem som i SB-1. Om man gör en lite större variant kan man dock gå upp till 12"-versionen. Ekvalisering är dock ett måste i båda fallen.
RogerGustavsson skrev:Finns det mer att hämta med andra element i soffsubben?
Zei skrev:Hej.
Vilken fantastisk tråd. Sjukt kul med all forumhjälp.
Nu är jag i funderartagen vad gäller att komplettera med sub och behöver dessutom dölja den vilket gör den här tråden extra kul.
Om man skulle vilja bygga en likadan sub som denna.. finns det någon som man peka med hela handen på slutgiltig "ritning"?
Och är det ok om jag skulle bygga en exakt likadan? (Självklart för privat bruk)
Mvh
JZ
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster