MagnusÖstberg skrev:Du förstod principen?
Vad betyder IN då?
Vad änvänder jänkarna för måttsystem och det är inte det metriska.
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:BMS 18N862 testades i Voice Coil i februari, någon som läst testet?
Annars känns B&C 21SW115 just nu som tänkbart alternativ...
Men hur de funkar under 20hz är
LasseA skrev:Tycker du att det är svårt att omvandla inch till mm?boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Du förstod principen?
Vad betyder IN då?
Jag tycker inte att det är svårt. Ja, det var på sätt och vis en dum fråga, orsaken att den kom var att du kritiserade en mätning på basis av att de använt inch istället för mm på tumstocken, vilket jag tyckte var rätt knepig kritik..boom skrev:LasseA skrev:Tycker du att det är svårt att omvandla inch till mm?boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Du förstod principen?
Vad betyder IN då?
Tycker du att det är eller är det ännu en dum fråga i från dig.
LasseA skrev:Jag tycker inte att det är svårt. Ja, det var på sätt och vis en dum fråga, orsaken att den kom var att du kritiserade en mätning på basis av att de använt inch istället för mm på tumstocken, vilket jag tyckte var rätt knepig kritik..boom skrev:LasseA skrev:Tycker du att det är svårt att omvandla inch till mm?boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Du förstod principen?
Vad betyder IN då?
Tycker du att det är eller är det ännu en dum fråga i från dig.
Alexi skrev:Nej den rör sig strax över 1"
Startvärdet alltså 0" är när suddet nuddar konen, då tittar du på den vita tejpbiten den är på 3". Alltså 3 = 0. Sedan när konen bottnar så ser han vart suddet nuddar och det är när den vita tejpbiten är strax över 4", alltså blir värdet 4" - 3" = 1" plus några millimeter.
Den vita tejpbiten har alltså flyttat sig lika långt som konen.
Alexi skrev:Läs tråden! Den klarar att gå längre på innåt rörelsen än utåt rörelsen, det är det han demonstrerar. Men fortfarande inte i närheten av påståd X-mech.
MagnusÖstberg skrev:Gud vad du tar ditt element så personligt
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Gud vad du tar ditt element så personligt
Tycker det har varit ett jävla gnäll hela tiden hade man inte ens nämnt skiten så hade ingen reflekterat över det eller är det den berömda avundsjukan som kommer in men ta nu och konstruera ett element som är BÄTTRE än LMS så byter jag direkt.
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Gud vad du tar ditt element så personligt
Tycker det har varit ett jävla gnäll hela tiden hade man inte ens nämnt skiten så hade ingen reflekterat över det eller är det den berömda avundsjukan som kommer in men ta nu och konstruera ett element som är BÄTTRE än LMS så byter jag direkt.
Det finns ingen avundsjuka för att man söker något man anser vara bättre boom.
Du beter dig precis som om du tycker att någon anser att du varit korkad som köpt LMS. Så länge det passar dig har du ju köpt rätt, det behöver inte passa andra för det.
Du slänger skit på SLS-elementen i ditt inlägg, men det elementet kanske passar utmärkt för de som valt det.
Kom igen nu!
Och varför skulle du byta ut ditt LMS om det tas fram ett element som är bättre än det du har, är det inte bra nog för dig? Varför köpte du det isåfall?![]()
Tycker du skall sluta vara så personligt engagerad och sitt nöjd med ditt element, det är väl bra nog för dig?
Absolut det är fortfarande ett element som har visat sig ha låg dist, men till ett väldigt högt pris. Dubbelt så dyrt som andra alternativ och om lådvolym inte är ett bekymmer så är två bättre än ett. Det som har varit den stora fördelen för LMS har varit den långa slaglängden, som gjort att den motsvarat två till fyra konkurenter i Vd och därmed har den varit mer "prisvärd" i teorin.bakerman22 skrev:Jag förstår inte riktigt vad den nya informationen gör för skillnad...?
Har jag missuppfattat det hela...?
Handlar inte tråden om infrabas med så lite dist som möjligt...?
Distmätningar finns ju. Mätningar över lag finns ju, bl.a av finnen.
Resultaten är väl desamma även att parametrarna från fabrik inte stämmer ?
Jag är i alla fall nöjd med mina.![]()
Behöver jag spela starkare kan jag köpa fler.
Alexi skrev:Absolut det är fortfarande ett element som har visat sig ha låg dist, men till ett väldigt högt pris. Dubbelt så dyrt som andra alternativ och om lådvolym inte är ett bekymmer så är två bättre än ett. Det som har varit den stora fördelen för LMS har varit den långa slaglängden, som gjort att den motsvarat två till fyra konkurenter i Vd och därmed har den varit mer "prisvärd" i teorin.bakerman22 skrev:Jag förstår inte riktigt vad den nya informationen gör för skillnad...?
Har jag missuppfattat det hela...?
Handlar inte tråden om infrabas med så lite dist som möjligt...?
Distmätningar finns ju. Mätningar över lag finns ju, bl.a av finnen.
Resultaten är väl desamma även att parametrarna från fabrik inte stämmer ?
Jag är i alla fall nöjd med mina.![]()
Behöver jag spela starkare kan jag köpa fler.
Men jag struntar fullkomligt i vilka basar du, Boom eller någon annan valt och är nöjd med.
Den här tråden handlar om mina och Komoroks ideal och eventuellt andra som har samma preferenser som oss.
För mig är det tre olika 21"are som just nu är intressantaste kandidaterna från B&C, BMS & 18Sound.
Jo hade glömt bort att det "bara" var en 18"are. Jag sitter och läser Voice Coil nu om den: http://read.uberflip.com/i/53727/17#Aerob skrev:Är inte BMS 18N862 av intresse Alexi?
Alexi skrev:Jo hade glömt bort att det "bara" var en 18"are. Jag sitter och läser Voice Coil nu om den: http://read.uberflip.com/i/53727/17#Aerob skrev:Är inte BMS 18N862 av intresse Alexi?
Den har trippla kortslutningsringar och låg dist
Alexi skrev:Jo hade glömt bort att det "bara" var en 18"are. Jag sitter och läser Voice Coil nu om den: http://read.uberflip.com/i/53727/17#Aerob skrev:Är inte BMS 18N862 av intresse Alexi?
steveo1234 skrev:Alexi skrev:Jo hade glömt bort att det "bara" var en 18"are. Jag sitter och läser Voice Coil nu om den: http://read.uberflip.com/i/53727/17#Aerob skrev:Är inte BMS 18N862 av intresse Alexi?
Hur låg?
Det är bara att kika på testet, man får upp en popup som man scrollar ner på och väljer previewsteveo1234 skrev:Alexi skrev:Jo hade glömt bort att det "bara" var en 18"are. Jag sitter och läser Voice Coil nu om den: http://read.uberflip.com/i/53727/17#Aerob skrev:Är inte BMS 18N862 av intresse Alexi?
Hur låg?
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 24 gäster