Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Har man dom stående så bör man nog ha det filter som finns till dom. Lägger man dom ner så minskar behovet rätt mycket. Dessutom blir de lite ortho då oxå.
bomellberg skrev:3. Bygg i vilken tjocklek du vill bara innermåttet uppnås.
ollebolle skrev:bomellberg skrev:3. Bygg i vilken tjocklek du vill bara innermåttet uppnås.
Väljer du tjockare material blir ju även baffeln större. Jag vet inte om det gör så mycket dock. Stenberg, Kaffekoppen och gänget byggde ju ett gäng lådor i 16mm mdf och de verkar väl inte missnöjda
De andra frågorna var också intressanta!
Jag har ju byggt två Mupps som står hemma hos en vän. Han vill ha stativ med. Jag funderar på att bygga 50cm höga, för det blir snyggt hemma hos honom, och 50cm verkar vara en "normal" stativhöjd.
Funkar?
Jo, att fanera är trots allt lättare. Det går med lite jobb att få snyggt för en amatör, men att måla är totalkört att få perfekt!ollebolle skrev:Lite märkligt fanérval kan tyckas, men det berodde på att jag hade en massa bok hemma och tyckte att det var synd att låta det ligga.
Dessutom slapp jag måla, men att fanéra är väl kanske inte lättare...
Nahaz skrev:ollebolle:
Skulle du kunna förklara hur du rundade porthålet med fräsen. Frihand eller guidade du fräsen på något sätt? Jag vill också men vågar inte : )
Nahaz skrev:ollebolle:
Skulle du kunna förklara hur du rundade porthålet med fräsen. Frihand eller guidade du fräsen på något sätt? Jag vill också men vågar inte : )
ollebolle skrev:Har för mig att det var Paa som skrev att optimal rundning är inte för stor, och inte för liten
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 230 gäster