boom skrev:Är det så bra igentligen
Du menar att det är dåligt för att jag i mätningarna kör två basar?
Frekvensgången blir ju identisk oavsett en eller två basar. Vidare nämner jag signalstyrka in i elementet tillsammans med uppskattad SPL.
han har dubbla basar i 1 låda på 33 liter st =2x33 liter som man inte får glömma och att den ger lite mera output än en singel bas
Mer exakt 6dB men vad är det du invänder emot egentligen?
Är det ok att köra ett 15"-element med säg 3 liter pumpkapacitet men inte två st. 10" med 3 liter pumpkapacitet?
ger men det skulle vara roligt att se en mätning utomhus på den då får man ett hum om vad den presterar.
Som nämnts är det en rumsbas, ej en bilbas eller utomhusbas så för mig är det endast intressant med prestandan i rum.
siffror i all ära men jag personligen tar hans uppgifter med en nypa salt jag ser det mera som ett försäljnings argument så han kan bli av med dom element han har köpt på sig (Varför sälja dom om dom är så bra)
Det tar jag som en förolämpning av stora mått.
Signalstyrkan är uppmätt med en Fluke 187 och angiven i min tråd. Mätningarna är utförda med en Earthworks QTC1 (kontrollerad av Earthworks långt efter köp) och en preamp/ljudkort som innan mätning är uppmätt i loopback för att säkerställa linjär frekvensgång i den delen av kedjan.
Jag "säljer dom" inte, jag släpper iväg ett antal då jag nu efter test insett att jag behöver färre basar i mitt system än vad jag trodde vid köp. Jag kommer själv att köra med dessa och har inga planer på att skaffa något annat för sub/infrabas.
/Peter