Om det är någon mot förmodan som inte kan åka till Magnus eller talibankocken så kan jag oxå vara en pickup point söder om stora staden, närmare bestämmt metropolen Västerljung.

Mvh Henke
Moderator: Redaktörer
Purre skrev:Om man gör djupet 7cm istället för 6cm i ovankant hur mycket mindre blir den nedre delen? Tänkte om det gick att få en kompaktare variant som inte blev så hög av sig. Och få lite bättre proportioner
Purre skrev:Vinklingen blir den samma om man ökar djupet på hela lådan med 1cm. Både ovan och underkant. Behåller även samma vinkling.
Kanske jag som var skrev lite tokigt tidigare.
Det där tycker jag är okej!S skrev:
1.48L Är det godtagbart?
MagnusÖstberg skrev:Det där tycker jag är okej!S skrev:1.48L Är det godtagbart?
Lådan i sig är en designkompromiss jämfört med alternativ A, som dessutom har runt 1,8L internvolym.
Ser man det som surrar och har normalhöga krav så kommer det att duga tror jag.
Erik_Johansson skrev:Det som ger mest volym i förhållande till storleken är ju att gå ner i materialtjocklek som nämnts i tråden redan. Efter att ha byggt en del lådor i 8mm är min personliga åsikt att mer än så definitivt inte behövs till dessa. Jag har själv tänkt prova att bygga smålådor med 8mm till de "större" ytorna typ baffel och bakstycke och 6mm till resten.
De blir dock bara ca 1,0-1,1 liter. Med seriekonding, fyllt med dämpmaterial och eventuellt extramagnet på elementet så tror jag att det kommer fungera som bakkanaler.
/Erik
Erik_Johansson skrev:Det som ger mest volym i förhållande till storleken är ju att gå ner i materialtjocklek som nämnts i tråden redan. Efter att ha byggt en del lådor i 8mm är min personliga åsikt att mer än så definitivt inte behövs till dessa. Jag har själv tänkt prova att bygga smålådor med 8mm till de "större" ytorna typ baffel och bakstycke och 6mm till resten.
De blir dock bara ca 1,0-1,1 liter. Med seriekonding, fyllt med dämpmaterial och eventuellt extramagnet på elementet så tror jag att det kommer fungera som bakkanaler.
/Erik
n-puh skrev:Erik_Johansson skrev:Det som ger mest volym i förhållande till storleken är ju att gå ner i materialtjocklek som nämnts i tråden redan. Efter att ha byggt en del lådor i 8mm är min personliga åsikt att mer än så definitivt inte behövs till dessa. Jag har själv tänkt prova att bygga smålådor med 8mm till de "större" ytorna typ baffel och bakstycke och 6mm till resten.
/Erik
Lite väl många osäkerhetsfaktorer nu. Så blir det väl även omöjligt med kexning för att få fasade plattor snyggt sammanfogade.
S skrev:
Det kanske är bäst om snickeriet inte gör några avfasningar så kan man fixa dom själv?
MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
Eftersom jag är envåldig härskare så lyssnar jag till synpunkter men bestämmer mig sedan själv.
En sak är säker - jag kommer inte hantera massa olika optioner, lösa bitar, olika avfasningar och olika utformningar. Det är bara att glömma!
S skrev:MagnusÖstberg skrev:Det är alldeles för få som har möjligheten till det.
Eftersom jag är envåldig härskare så lyssnar jag till synpunkter men bestämmer mig sedan själv.
En sak är säker - jag kommer inte hantera massa olika optioner, lösa bitar, olika avfasningar och olika utformningar. Det är bara att glömma!
OkejDå kör vi på den vänstra tycker jag!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 225 gäster