Beställde visserligen inte mina via gruppköpet men frågar endå:
Bör man lägga någon form av packning vid montering av elementen eller riskerar man bara att sabba/förstöra den?
Tänker bara ut i fall att det inte skulle bli riktigt 100% tätt.
Moderator: Redaktörer
misanplass skrev:Ser bra ut! Gjorde du någon utprovning av antalet 330uF(?) kondningar?
Stranne skrev:misanplass skrev:Ser bra ut! Gjorde du någon utprovning av antalet 330uF(?) kondningar?
Nix... Jag kör 2st per högtalare så jag hoppas att 660 uF blir lagom helt enkelt.
Fjonkalicious skrev:Listen ser tjock ut! Men den kanske komprimeras lätt? Annars är ju korgen på elementet rätt svag.
misanplass skrev:Igår monterad jag ihop fyra stycken variant B, var och en bestyckad med en 330uF konding. Vid testkörning upplevdes ett par som något basfattiga. Basen blev mycket fylligare när jag testkörde alla fyra samtidigt.
Exakt vilka är fördelarna egentligen med en kondensator i denna konstuktion? Är det att ge elementet bättre förutsättningar(med tanke på liten lådvolym) i och med att kondingen skär av låga frekvenser? Blir det en gynnsam fasförskjutning som är till nytta vid nära-vägg-placering? Något annat?
CODY skrev:Kan man täta lådorna inuti med vanligt lim, eller ska det vara silikon?
Svar till frågvis oxe (första dekanen)
data_foggen skrev:celef skrev:Det brukar väl nämnas som en tumregel att man inte ska seriekoppla högtalare, detta kanske bara gäller lågbashögtalare och inte surrar?
Vad för läskigt kan hända om man seriekopplar h-talare, oavsett om det är Mupps eller lågbasare?
Mvh
//Vetgirig H
adzer skrev:Det där blev ju mycket snajsigt. Hur låter det då?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 200 gäster