Moderator: Redaktörer
EngelholmAudio skrev:Naqref - du får la' dra hit ett sen när det är klart...
Hej,Max_Headroom skrev:Hade jag haft pengar hade jag huggit på det direkt. Även om marknaden för en XTF är i det närmaste försumbar (kanske 10-20 ex i sverige) så borde det gå att sälja internationellt.
EngelholmAudio skrev:Hej,Max_Headroom skrev:Hade jag haft pengar hade jag huggit på det direkt. Även om marknaden för en XTF är i det närmaste försumbar (kanske 10-20 ex i sverige) så borde det gå att sälja internationellt.
Jag tror du har fel. Helt fel. Självklart avhängigt priset, men är förstärkaren så bra som det verkar här är 20 ex en piss i nilen. Men som sagt - avhängigt priset.
EngelholmAudio skrev:Hej,
Med ett vettigt pris (under 10 helst, och absolit under 15') så finns det flera som är sugna. Många söker en extra förstärkare för biampning eller för extra-stereon.
Kan man ta fram XTF kan man ta fram en XTF light. Ett snäpp billigare men något sämre prestanda (kanske bara lägre effekt och/eller sämre strömkapacitet).
Nåja...Det är min synpunkt iaf.
EngelholmAudio skrev:Hej,
Med ett vettigt pris (under 10 helst, och absolit under 15') så finns det flera som är sugna. Många söker en extra förstärkare för biampning eller för extra-stereon.
Kan man ta fram XTF kan man ta fram en XTF light. Ett snäpp billigare men något sämre prestanda (kanske bara lägre effekt och/eller sämre strömkapacitet)..
Pabo skrev:Vi kan ju tillhandahålla hela schemaidén så kör de fram projektet?
i skrev:Vad är "ide-specen" för XTF ?
(Har inte följt XTF-projektet från början.)
Finns det ett (teoretiskt) fungerande kretsschema färdigt ?
Thomas
Naqref skrev:i skrev:Vad är "ide-specen" för XTF ?
(Har inte följt XTF-projektet från början.)
Finns det ett (teoretiskt) fungerande kretsschema färdigt ?
Thomas
Tanken var att bygga ett slusteg med så låg dist som man kan tänka sig vara rimligt för diy-ändamål. Vi siktade in oss lite på Halcro och har varit inne lite på Sentec som idégivare. Effekt i regionen 200W.
Schema finns färdiga och Pabo tog fram en layout på utgångsdelen (men med 'fel' typ av trissor) så vad som behöver fixas nu är layout av ett kort för ingångssteg och drivsteg samt ett kort för utgångssteget. Plus att vi ska klura lite på nätdelen oxå.
i skrev:Lite lustigt att det verkar gå åt så många fler komponenter till ett slutssteg som ju bara har en (och dessutom väldigt enkel: insignal -> förstärkning -> utsignal) funktion, jämfört tex med ett försteg. (Filosofisk fundering.)
Hur ser det ut på förverkligandefronten ? (Det verkar vara en hel del kvar att göra ?)
peranders skrev:Tyvärr är det nog hypervikftigt med bra layout eftersom ...
Max_Headroom skrev:Vilket schema på drivsteget är det som gäller? Är det 0.13, som finns på sidan 1 i denna tråden?
Väldigt vad mycket grejjor det är. Behövs verkligen alltihop.
Och varför är det ett relä på utgången på effektsteget? Kan man inte strunta i det?
Och komponenetvärden för schemat på effektsteget, finns det, och så fall var?
Naqref skrev:Och komponenetvärden för schemat på effektsteget, finns det, och så fall var?
Eh? Komponentvärden finns i de schema som visas på första sidan.
Eller tolkar jag din fråga fel?
Max_Headroom skrev:
Men min gissning är att det är en zenerdiod på 11V. Vissa indikationer talar för att den ska klara ström motsvarande 0,5W.
Kan man tänka sig att byta ut denna mot vilken 11V zenerdiod som helst, som klarar 0,5 W eller mer?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster