Moderator: Redaktörer
aka_the_barf skrev:Har köpt slip papper till min slip, grovt 40 papper få se om det fungerar.
Annars får jag kolla upp min handfräs där jag fick med lite saker så jag kan få det mer rakt.
Var en dam på bauhaus som sågade till det så jag hoppades inte på några underverk direkt. Men jag har varit med om värre sågningar från k rauta där dom sågade hela 2 cm fel så det fick jag fixa själv.
aka_the_barf skrev:Nej det var i botkyrka? är dom i länna lite bättre måntro?
aka_the_barf skrev:hmm funderar lite hur det är bäst att packa, kanske lägga rullen på längden istället?![]()
har aldrig packat en låda direkt. aldrig byggt slutet förut och på mina reflex lådor brukar jag häfta fast lite på bakväggen och inte mkt mer. antar att jag ska packa "hårt". eller kanske luftigt men att det täcker mer?
Perfector skrev:Ju mer packning desto större blir lådan pga den sänkta lufthastigheten.
Samtidigt tål då elementen lite mindre effekt men kan ge en riktigt herrejössesbas.
aka_the_barf skrev:Det är något billigare syntetiskt "ljud vadd". Har faktiskt lite till. Kanske inte en hel rulle men inte långt ifrån. Hur hårt ska det packas och ska det ligga nära högtalarna på nått speciellt sätt eller mer mot väggarna så högtalarna får en liten bubbla fri luft? Kan ju både limma och häfta dit det där jag vill ha det.
aka_the_barf skrev:så jag ska parallell koppla dom för 1 ohm vilket steget pallar. varje element har 2 spolar i 1 ohm så de har jag serie kopplat.
aka_the_barf skrev:bild på bilen, den är gammal men fin.
aka_the_barf skrev:bild på bilen, den är gammal men fin.
aka_the_barf skrev:Vad tror ni om en tunn dörr/fönster list istället för lim så är lådan inte förseglad för alltid?
DanNorman skrev:Att fogarna måste vara perfekta om man använder trälim är en myt. Det är snarare tvärt om!
DanNorman skrev:Jag säger inte att man ska låta bli att försöka få raka, räta, plana och fina limytor, bara att man inte behöver ta till sämre metoder om det är lite skevt. Ös på med lim bara!
Tätt blir det ju när man spacklat och målat. Har man riktigt dåliga fogar så är det ju lätt att täta på insidan med lite vad som helst, typ akrylfog.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 14 gäster