ChrioN skrev:Nejnej! Tror ni jag ger upp så här lätt? gahahaha.
Men visst, är det någon som behöver 5st 100k potentiometrar, pma mig
They're coming to take you away, haha.....
Vi hade väl börjat hoppas....

Moderator: Redaktörer
ChrioN skrev:Nejnej! Tror ni jag ger upp så här lätt? gahahaha.
Men visst, är det någon som behöver 5st 100k potentiometrar, pma mig
ChrioN skrev:Vad gör egentligen "jord"?
/0koll
ChrioN skrev:peranders säger följande:
"Är det hårt (100Hz+ övertoner) eller mjukt (50Hz) brum?
Hårt brum => matningsspäningen, sättet hur signaljorden möter kraftjorden.
Mjuk brum => problem med signaljordningen, jordslinga"
Jag har hårt brum, kul också att jag beskrev det exakt likadant tidigare i denna tråd
Vad innebär följande; "matningsspäningen, sättet hur signaljorden möter kraftjorden."? Ska jag jorda nätdelen och signaldelen var för sig tro? Och är matningsspänningen för låg eller för hög?
ChrioN skrev:Nätbrum, eller 50hz, låter pulserande...det gör inte en ren 50hz sinuston. Undra varför
Flint skrev:Jag tycker det här är kul.
Japp DC håller samma nivå hela tiden.
DC är förkortning för Direct Current. Tänkbar översättning oförändrad ström. Jag slog upp direct men hittade inte något bättre vidare ord men jag tror att det stämmer i det här sammanhanget. Jag tänker det som åt ett håll hela tiden. Alltså i samma riktning hela tiden.
Style skrev:Flint skrev:Jag tycker det här är kul.
Japp DC håller samma nivå hela tiden.
DC är förkortning för Direct Current. Tänkbar översättning oförändrad ström. Jag slog upp direct men hittade inte något bättre vidare ord men jag tror att det stämmer i det här sammanhanget. Jag tänker det som åt ett håll hela tiden. Alltså i samma riktning hela tiden.
riktad ström är nog bättre, dvs den går åt ett håll hela tiden
ChrioN skrev:Jag jämnförde ljudet från gradon mot hörlursförstärkaren på mitt ljudkort (emu 1820m) och det var en väldig skillnad. Diskanten på gradon skär i öronen, och basen finns där, men den hörs knappt...varför?
ChrioN skrev:Jag kopplade in gradon via en obalancerad utgång på ljudkortet.
Jag använde samma hörlurar. Samma stycke av låten. Musiken kommer ifrån datorn.
Nej glöm det, det var jag som hade lagt på ett högpassfilter innan utgången, men det påverkade inte hörlursutgången. Då var det löst iaf.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 50 gäster