Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Fostex, glödspänningen genereras med LM317 (en för linjesteget och en för RIAA-steget); det är således bara att byta ett motstånd, men det skulle i så fall tarva högre spänningen från trafon och därmed högre förlust vid 6,3 V-drift.
Morello skrev:Har vi någon rörpulare i kanalen som vet hur lång tid det tar innan katoderna i ett ECC88/6922 är varma?
Har inte dimensionerat "mute"-kretsen ännu.
peterh skrev:Morello skrev:Fostex, glödspänningen genereras med LM317 (en för linjesteget och en för RIAA-steget); det är således bara att byta ett motstånd, men det skulle i så fall tarva högre spänningen från trafon och därmed högre förlust vid 6,3 V-drift.
RIAA nämns, har du börjat på det också ?
tordnilsson skrev:Morello skrev:Har vi någon rörpulare i kanalen som vet hur lång tid det tar innan katoderna i ett ECC88/6922 är varma?
Jag har tittat lite på det och de flesta som skriver om det verkar tycka att 20 - 30 sekunder är tillräckligt med tid.
Morello skrev:tordnilsson skrev:Morello skrev:Har vi någon rörpulare i kanalen som vet hur lång tid det tar innan katoderna i ett ECC88/6922 är varma?
Jag har tittat lite på det och de flesta som skriver om det verkar tycka att 20 - 30 sekunder är tillräckligt med tid.
Tack, då ser jag till att utgångsreläerna drar efter cirka 30 sekunder. Eventuellt får man justera det när prototypen finns på skrivbordet.
Morello skrev:Det har väl inte något relä på utgången?
Kralle skrev:Det vore snyggt om mutingreläet föll ganska direkt efter spänningsfrånslag (avstängning). Nu kommer det att ta en rejäl stund innan reläet faller?
Morello skrev:Ritade om fotavtrycket till röresocklarna så att hålen sitter på en cirkel med diameter 20 mm - det verkar vara hyggligt vanligt. Någon rörpulare som kan bekräfta om det är rimligt?
Morello skrev:Kraftschema PA2 uppladdat. Hittade en mindre miss i 250 V-regulatorn.
http://user.faktiskt.io/Morello/Tube-preamp/
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 30 gäster