MagnusÖstberg skrev:
Det ser så illa ut som att man sket i det här därför att det var mer intressant att genomföra ett annat gruppköp med element som en av de inblandade hade liggandes på hyllan. Det gruppköpet har ju Peter varit betydligt mer engagerd i.
Nej Magnus, det är inte så som du vill göra gällande. Muppselementen tar tid i anspråk och inköp av Muppselement är idag avhängigt på inköp av de andra högtalarelementen för äggen. Så enkelt är det inte att köpa element direkt från Tymphany i Kina. Utan inköp av de andra elementen för Bremen så skulle det vara omöjligt med utveckling av supermuppselement för min del.
För att kunna beställa hela paketet behöver jag specificera exakt leveransdatum och för att kunna göra detta behöver jag komma vidare med alla andra delar till äggen såsom t.ex. verktygen och det tar för tillfället min huvudsakliga tid i anspråk. För att snabbare komma vidare med hela processen så beslutade jag att erbjuda de Bremenelement som jag har på lager.
Skulle jag inte sälja dessa till Naqs pK-projekt så skulle jag i nuvarande situation avvakta än mer med nya inköp av element och då skulle mupps i så fall bli än mer fördröjt. Det är ett dominospel där de resurser som finns tillgängligt bestämmer vad som kan åstadkommas för tillfället. Så är det att bedriva företag, Magnus. Då jag lägger ett P.O. d v s ett purchase order till Tymphany eller till Scan-Speak på nya högtalarelement så är läget ljusare för mupps

eller andra roligheter

för den delen, men ännu kan det inte ske.
Men, med ett pris för Muppselementen på 100kr ink moms införtullat i EU så faller dock, som jag ser det, hela idén med stora gruppköp för att få bättre pris. Ett stort gruppköp borde ge fördelar framför enskilda köp och jag kan idag inte få fram dessa fördelar eller ens inse hur det skulle kunna gå till. Jag kan inte sälja under inköpspris Magnus och detta pris om 100kr/st fick jag veta ikväll genom att läsa i denna tråd.
Varför är du besviken? Varför är du inte glad? Elementen finns ju där till ett lägre pris än vad jag kan fixa dessa för. Om jag hade ordnat upp inköp av Mupps original så hade priset blivit högre. Det borde i rimlighetens namn vara bra med de nya låga priserna. Det finns nog de som har glatts åt att kunna få köpa ett vidareutvecklat muppselement och det är beklagligt att det har varit så svårt med Tymphany under de senast 2 åren. Det hade varit kul att få fram det men det får anstå tills vidare. Magnus, varför klagar just du? Klagar du för att jag inte har fått fram specialmuppselement? Anser du verkligen att det är så att om du hade dragit lasset själv så skulle du minsann ha fixat allt? Kanske, men uppriktigt sagt Magnus, jag tror inte det. Får jag fråga dig en sak. Detta med Mupps började ju under en tid då du var ordförande i LTS. Anser du att du verkligen hann med allt på ett föredömligt sätt som du hade åtagit dig inom LTS? Jag bara undrar. Du behöver inte svara men du kan ju fundera på det. För att spetsa till det, hade du kunnat ta på dig ytterligare arbete under den tiden och lyckats med det? Innan du kastar sten Magnus, så kolla om det inte är glas runtomkring.
Gläds istället åt det nya låga priset på muppselementet, och organisera själv ett inköp, istället för att klaga på andra. Du har ju redan gjort det en gång så en gång till borde inte vara så svårt.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.