Det är ju bara änden av litet plaströr.
Jo, jag hoppas själv att rundningen är bättre än inget

Moderator: Redaktörer
paa skrev:Olles portände ser fin ut, och det är säkert inte borkastat arbete.
Är det fasat eller rundat något på insidan också? (Det borde det helst vara).
2-ch skrev:paa skrev:Olles portände ser fin ut, och det är säkert inte borkastat arbete.
Räcker det med en sån minimalistisk rundning!? Den var ju mycket snyggare än min som har en mdf bit på insidan och rejält tilltagen rundning framtill. Helt i onödan alltså?
2-ch skrev:paa skrev:Olles portände ser fin ut, och det är säkert inte borkastat arbete.
Räcker det med en sån minimalistisk rundning!? Den var ju mycket snyggare än min som har en mdf bit på insidan och rejält tilltagen rundning framtill. Helt i onödan alltså?
Ännu ett i raden av misstag från min sida vid mupparnas tillkomst. Här har ni andra en checklista på hur ni inte ska göra.
1. Har dom stående, utan filter.
2. Inget uttaget i baffeln runt elementets insida.
3. 130mm rör. Rätt eller fel?
4. Ej rundat rör på insidan.
5. Riktigt ful yta
6. Och nu ytterligare en miss i att dom kunde blivit snyggare utan den stora avrundingen vid porten.
Att det kan få plats så många misstag på en så liten högtalare.
Det är egentligen nu man skulle börjat tillverkningen![]()
Märkligt nog låter mina alldeles förträffligt trots alla misstag från min sida.![]()
![]()
bomellberg skrev:2-ch! Av dina sex misstag tänker jag kopiera nr 1, 5 och 6. Kanske tom 3.
Mvh,
/Bosse
bomellberg skrev:Självklart ska de stå upp. Då ser de ju bäst ut!
Mina ska stå högt uppe på våra köks-överskåp. Jag tror att det kvittar hur jag ställer dem.
n3mmr skrev:....
Kontakterna är ett j-a elände: så pass att jag funderar på en anslutningsbrunn, typ dom som Hifikit har. Men dom är så j-a stora!
Finns det nåt sätt att anordna kontaktering så att:
anslutningen kan placeras så att vilken sida som helst kan tryckas dikt mot vägg
kontakterr och sladd försvinner helt ur sikte.
.
Stenberg skrev:Om man behöver fasa insidan vet jag inte men det är ju inte jättemycket material som skruvarna ska dra i så man kan ju försöka vara försiktig.n3mmr skrev:....
Kontakterna är ett j-a elände: så pass att jag funderar på en anslutningsbrunn, typ dom som Hifikit har. Men dom är så j-a stora!
Finns det nåt sätt att anordna kontaktering så att:
anslutningen kan placeras så att vilken sida som helst kan tryckas dikt mot vägg
kontakterr och sladd försvinner helt ur sikte.
.
Förslag 1:
Hifikits minsta terminal infälld. En urfräsning/ursågning som ger ett spår lika djupt som kabeln är tjock.
Förslag 2:
Borra ett hål genom en kant eller ett hörn och dra kabeln direkt till elementen. Lite tätning på det så blir det nog bra.
Rundberg skrev:Jag tror att det är den här Stenberg syftar på:
Den heter ANP5 och är väldigt liten i verkligheten, jag har dem till mina. Om man fäller in den och inte använder bananer så blir det helt platt på baksidan.
Fixade bildlänken. /Bosse
n3mmr skrev:
Förslag 1: vilken terminal menar du? en av de fyrkantiga eller en av de runda?
bomellberg skrev:Aha! De finns på Jula!
Då blir det sådana för mig också!
EDIT: Hittade inte den på Julas hemsida. Däremot denna:
Naqref skrev:Så här står mina. De har inget filter heller.
Rundberg skrev:Vilken version av elementet har du i de där?
Rundberg skrev:Naqref skrev:Så här står mina. De har inget filter heller.
<Bild på MUPPS med svart element>
Vilken version av elementet har du i de där?
annan medlem:
Ännu ett i raden av misstag från min sida vid mupparnas tillkomst. Här har ni andra en checklista på hur ni inte ska göra.
1. Har dom stående, utan filter.
2. Inget uttaget i baffeln runt elementets insida.
3. 130mm rör. Rätt eller fel?
4. Ej rundat rör på insidan.
5. Riktigt ful yta
6. Och nu ytterligare en miss i att dom kunde blivit snyggare utan den stora avrundingen vid porten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 158 gäster