nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Limmar man dom på rätt sätt så kommer dom att sitta
Hur gjorde du när du limmade dina.
Moderator: Redaktörer
boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Jag hällde lim i hålens insidor, och knackade ner dem.
Hur gör du?
boom skrev:nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Hur gör du?
limmar på pluggen sen ner med dom och så fick jag rekomenderat att man skulle göra så .
S skrev:boom skrev:nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Hur gör du?
limmar på pluggen sen ner med dom och så fick jag rekomenderat att man skulle göra så .
Bättre att limma i hålen, annars "skrapas" limmet av från pluggen när man kör i den!
boom skrev:S skrev:boom skrev:nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Hur gör du?
Bättre att limma i hålen, annars "skrapas" limmet av från pluggen när man kör i den!
Han som rekomenderade det kan nog det bättre än vad du kan han är möbelsnickare
S skrev:boom skrev:S skrev:boom skrev:nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Hur gör du?
Och vad vet du om vad jag är?
boom skrev:S skrev:boom skrev:S skrev:boom skrev:nadifierad skrev:boom skrev:nadifierad skrev:Limma pluggen mycket! Mina har vibrerat loss på topparna.
Hur gör du?
Och vad vet du om vad jag är?
Försök till fotograf om man söker på ditt namn.
Menar du att du ska limma ihop fyrkantiga lådor helt utan fixeringshjälp utöver tvingar och lim?boom skrev:Jag sket i pluggarna då den medföljande hatten som skall markera borrhålet var för stor så skivan blev ridande så det gick inte att få mm pass form och skulle det bli några problem så får man väl dra i några skruv men det kommer troligen inte att behövas då jag har tillgång till 9 stora tvingar så alla sidor får sin berörda moment.
LasseA skrev:Menar du att du ska limma ihop fyrkantiga lådor helt utan fixeringshjälp utöver tvingar och lim?boom skrev:Jag sket i pluggarna då den medföljande hatten som skall markera borrhålet var för stor så skivan blev ridande så det gick inte att få mm pass form och skulle det bli några problem så får man väl dra i några skruv men det kommer troligen inte att behövas då jag har tillgång till 9 stora tvingar så alla sidor får sin berörda moment.
Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
LasseA skrev:Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
LasseA skrev:Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
steveo1234 skrev:LasseA skrev:Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
Samma för min del. Jag är värdelös på att bygga lådor. Jag förborrar två hål per sida och drar sen i skruv. Borrar man hålen snyggt så ser skruven till att dra allting på rätt plats. Dessutom läggs lite tryck på limytorna. Funkar utmärkt tycker jag.
Mich skrev:ååååh, så många gamla hederliga limknektar![]()
Jag har inga. Köpte härom året fyra nya av lite nyare slag, som inte var helt bra men rimligt pris.
Jag brukar fräsa alla sidor, så de blir liksom omlott. T.ex. för 22 skivor så fräser jag bort 11x11 på alla sidor. Då glider de inte iväg när det limmas och tvingas. Dock så kan det bli en kant. Detta kan undvikas genom att göra yttre skivan en (+en) mm större och fräsa in en mm extra. Sedan efter limning så fräsar man bort det som sticker ut.
//Michael
KarlXII skrev:steveo1234 skrev:LasseA skrev:Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
Samma för min del. Jag är värdelös på att bygga lådor. Jag förborrar två hål per sida och drar sen i skruv. Borrar man hålen snyggt så ser skruven till att dra allting på rätt plats. Dessutom läggs lite tryck på limytorna. Funkar utmärkt tycker jag.
...o m du inte ska fräsa av kanterna....
KarlXII skrev:steveo1234 skrev:LasseA skrev:Ja sepåfan, det verkar som om det funkar för dig. Alla gånger jag har provat att använda bara lim och tvingar så har allt glidit en massa och det hela har slutat i en hel del svärord från min sida...boom skrev:Japp och det har gått bra i ungerfär 50lådor och jag får ett bättre resultat när jag kan justera bitarna med en gummiklubba då blir det kant i kant och man slipper en massa onödigt slipande sedan.
...o m du inte ska fräsa av kanterna....
boom skrev:stagningen om, någon har någon invändning
boom skrev:stagningen om, någon har någon invändning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 241 gäster