Moderator: Redaktörer
solhaga skrev:De lösa kablarna skall jag limma till ramen.
solhaga skrev:solhaga skrev:De lösa kablarna skall jag limma till ramen.
Det blev inte så tokigt:
[ Bild ]
Kabelhållare skrev jag naturligtvis ut med 3D-skrivaren.
MacBruce skrev:solhaga skrev:solhaga skrev:De lösa kablarna skall jag limma till ramen.
Det blev inte så tokigt:
[ Bild ]
Kabelhållare skrev jag naturligtvis ut med 3D-skrivaren.
Självklart!Kan bara upprepa mina tidigare lovord. Har du för avsikt att producera de här enheterna, om så endast "på begäran"? De skulle väl behöva kosta flera kr/st i så fall?
solhaga skrev:Om allt går som det skall, så blir det världspremiär i Mölnlycke det sjätte november.
sammel skrev:solhaga skrev:Om allt går som det skall, så blir det världspremiär i Mölnlycke det sjätte november.
Blir verkligen trevligt att höra och se dem i Mölnlycke
Du är otrolig solhaga.
solhaga skrev:Dina alster går väl heller inte av för hackor, skall bli roligt att få lyssna på dom.
nuffe skrev:Och där sitter du å njuter än, du har låst in dig vad jag se![]()
Vill minnas att du bara har en dörr i ditt ljudrum.
Henrik
PS 1 timma någon vardags kväll skulle nog funka.
sammel skrev:Dom ser verkligen ståtliga ut.
nuffe skrev:Just hemkommen från Solhaga, tack för den jättegoda hempressade äppelmusten. Imponerade som vanligt hos Solhaga,
men den här gången var det ett strå vassare. Solhagas toppar levererar verkligen, rent ljud, bra stereoseparation och är mycket dynamiska.
Vi började eftermiddagen med att göra ett filter för systemet som det kommer att spela på DIY mässan, med de små basarna
och de nya Sals?a, ganska enkla filter med några notchar för diskanten. Det spelades några låtar för att bekräfta så vi gjort rätt,
det blev Tanita Tikaram, Twist im my sobriety, Mickal Jacksson, Bad, Chiller, Opening sequence och Overture to Phantom of the Opera,
Angelo Branduardi, Il Ladro, missade säkerligen några låtar. Det hördes en del basbuller i rummet, men det beror säkerligen på att det bara
spelades med 1 par basar istället för 3 par.
Har aldrig hört detta basbuller förut hos Solhaga då alla basarna spelar.
Solhaga kan o bör vara stolt över sina nya toppar
Henrik
Mycket snyggt Solhaga.
Vad gäller sluten tät och tillgänglighet.
Om bakstycket är plant så borde man kunna göra så stort hål i det som man behöver
för att komma åt kablaget och sedan göra en fals av ribbor eller snarare planhyvlat runt hålet på insidan av bakstycket
som sticker ut lika mycket i hålet som den ligger an mot bakstycket skruva o limma mot bakstycket
Gör en iläggsskiva som passar i hålet och går att lyfta ut utan att den tar emot för mycket,
skruva skivan mot falsen och tätlist i mellan. Ett förslag i alla fall.
Dom börjar bli riktigt snygga.
sammel skrev:Förr gjorde jag alltid en fals av ribbor i lådan där jag fällde in hela bakstycket i lådan och
skruvade och tätade
solhaga skrev:Å andra sidan så behöver kanske inte lådan behöver vara tät, det är ju ingen baslåda
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster