Moderator: Redaktörer
solhaga skrev:Jag hittade ingen lämplig korrugator, så jag designade mig en egen:[ YouTube ]
Denna är för det 63 mm breda midmembranet.
Jag gör också en 43 mm bred för diskantmembranet.
RogerGustavsson skrev:Vilken tjocklek har aluminiumfolien i video?
Bill50x skrev:Jag provade för länge sedan en sk ribbon tweeter till mina DQ10:or och dessa diskanter rasade ungefär en gång i veckan. Jag tog vanlig hushållsfolie av den ngt tjockare varianten, klippte till remsor typ 30-40 mm och veckade för hand ca 4-5 mm breda lameller. Djäkla pyssel om ni frågar mig och diskanterna blev inte gamla hos mig
/ B
RogerGustavsson skrev:Antaglien var folien alldeles för tjock och närmast en kortslutning impedansmässigt för slutsteget om inte transformatorn hade passande omsättning. Har ju flera Magnepan banddiskanter med väldigt tunt och långt band. De jag spelar på nu är 20 år gamla. I garaget ligger några från 1985, ett lever fortfande.
Maarten skrev:Kul och jättebra jobb du gör! Veckningsprylen ger association till sedelpress!
Ska bli intressant att se mätningar sen.
Kanske ska du byta namn på lösning och tråden; SMACK: Solhaga's MAgnetic Concept ... Karate??... Kaleidoscope??....Kebab?... Kicker?
solhaga skrev:Maarten skrev:Kul och jättebra jobb du gör! Veckningsprylen ger association till sedelpress!
Ska bli intressant att se mätningar sen.
Kanske ska du byta namn på lösning och tråden; SMACK: Solhaga's MAgnetic Concept ... Karate??... Kaleidoscope??....Kebab?... Kicker?
Tack Maarten.
Jag skall noga överväga ett namnbyte.
solhaga skrev:Jag hittade ingen lämplig korrugator, så jag designade mig en egen:[ YouTube ]
Denna är för det 63 mm breda midmembranet.
Jag gör också en 43 mm bred för diskantmembranet.
Chopha skrev:Heja!
Spännande projekt att följa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 228 gäster