Moderator: Redaktörer
-mattias- skrev:Sorry PAA, jag har rättat till det nu.
2-ch skrev:paa skrev:Olles portände ser fin ut, och det är säkert inte borkastat arbete.
Är det fasat eller rundat något på insidan också? (Det borde det helst vara).
Räcker det med en sån minimalistisk rundning!? Den var ju mycket snyggare än min som har en mdf bit på insidan och rejält tilltagen rundning framtill. Helt i onödan alltså?
Ännu ett i raden av misstag från min sida vid mupparnas tillkomst. Här har ni andra en checklista på hur ni inte ska göra.
1. [s]Har dom stående, utan filter.[/s] som Naqref*
2. [s]Inget uttaget i baffeln runt elementets insida.[/s] som Stenberg*
3. 130mm rör. Rätt eller fel?
4. Ej rundat rör på insidan.
5. [s]Riktigt ful yta[/s] som -mattias-
6. [s]Onödigt stor avrunding av porten.[/s] som Naqref*
7. Banankontakter bak så att dom inte står dikt mot vägg.
Att det kan få plats så många misstag på en så liten högtalare.
Det är egentligen nu man skulle börjat tillverkningen![]()
Märkligt nog låter mina alldeles förträffligt trots alla misstag från min sida.![]()
![]()
*Edit. Ett par gånger efter att ha läst mer i tråden.
bomellberg skrev:I den slutna varianten vet jag ej. BR ska ha två skivor vilandes ovanpå br-röret.
Min fråga: Hur har ni gjort hålen för element och rör? Hålsåg?
bomellberg skrev:Grymmaste presenten på presentbordet! Du kan vara stolt!
petersteindl skrev:Misanplass, måste du inte fräsa ut vid nyckelhålen för att skruvskallen skall få plats?
Aerob skrev:...alternativt kan du kanske bara lägga en liten distans bakom beslagen?
bomellberg skrev:Aerob skrev:...alternativt kan du kanske bara lägga en liten distans bakom beslagen?
Men då blir de kanske inte dikt an mot väggen.
bomellberg skrev:Aerob skrev:...alternativt kan du kanske bara lägga en liten distans bakom beslagen?
misanplass skrev:Jodå, men det blir borrning istället. Jag är inte så hemma på fräsning ännu....
misanplass skrev:bomellberg skrev:Aerob skrev:...alternativt kan du kanske bara lägga en liten distans bakom beslagen?
Bra förslag Aerob, jag tror att några borrhål under beslaget kommer att fungera.
Nedsänkningen utav beslagen är för att högtalarna skall kunna placeras kloss emot vägg precis som bomellberg nämnde.
Kanske vore idé att fräsa några spår för kabel när jag ändå är igång, t.ex ett spår under terminalen i form av ett kors?
petersteindl skrev:misanplass skrev:Jodå, men det blir borrning istället. Jag är inte så hemma på fräsning ännu....misanplass skrev:bomellberg skrev:Aerob skrev:...alternativt kan du kanske bara lägga en liten distans bakom beslagen?
Bra förslag Aerob, jag tror att några borrhål under beslaget kommer att fungera.
Nedsänkningen utav beslagen är för att högtalarna skall kunna placeras kloss emot vägg precis som bomellberg nämnde.
Kanske vore idé att fräsa några spår för kabel när jag ändå är igång, t.ex ett spår under terminalen i form av ett kors?
Jasså, nu kan du fräsa![]()
![]()
![]()
/Peter
Användare som besöker denna kategori: juanth och 162 gäster